ΔΙΕΘΝΗ

Μαρούλια από τη… Fujitsu και φράουλες από τη Sharp

μαρούλια-από-τη-fujitsu-και-φράουλες-από-τη-shar-424639

Eλα πάρε πάρε, από όλα έχει ο μπαξές… κυριολεκτικά από όλα: και λάχανα, και μαρούλια, και φράουλες αλλά και… υπολογιστές, κλιματιστικά, στερεοφωνικά, τηλεοράσεις κ.ά.

Η Fujitsu ξεκινάει θέτοντας μετριοπαθείς στόχους για ημερήσια παραγωγή 3.500 μαρουλιών σε εργοστάσιό της στη Φουκουσίμα και ετήσιες πωλήσεις ύψους 1,5 εκατ. δολαρίων

Η Fujitsu ξεκινάει θέτοντας μετριοπαθείς στόχους για ημερήσια παραγωγή 3.500 μαρουλιών σε εργοστάσιό της στη Φουκουσίμα και ετήσιες πωλήσεις ύψους 1,5 εκατ. δολαρίων

Σε μια προσπάθεια να νικήσουν τον κινεζικο-νοτιοκορεατικό ανταγωνισμό, οι μεγαλύτεροι τεχνολογικοί κολοσσοί της Ιαπωνίας αποφάσισαν να διαφοροποιήσουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες… και άρχισαν να καλλιεργούν hi-tech φρούτα και λαχανικά.

Αφού πρώτα μπήκαν στις οικίες όλες της υφηλίου με τις ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές τους συσκευές, πλέον θέλουν να μπουν και στο πιάτο μας. Εταιρείες όπως η Fujitsu, η Toshiba, η Panasonic και η Sharp καλλιεργούν πλέον λαχανικά και φρούτα σε άδεια εργοστάσια, ακριβώς εκεί όπου παλαιότερα κατασκεύαζαν υπολογιστές, μικροτσίπ και δισκέτες. Fujitsu και Toshiba έχουν πια μπει δυναμικά στον αγορά… των μαρουλιών. Η Sharp ετοιμάζεται να αρχίσει να καλλιεργεί φράουλες στο Ντουμπάι και η Panasonic κατασκευάζει «έξυπνα» θερμοκήπια για την καλλιέργεια σπανακιού και άλλων λαχανικών.

Οι στόχοι

Η Fujitsu ξεκινάει θέτοντας μετριοπαθείς στόχους για ημερήσια παραγωγή 3.500 μαρουλιών σε εργοστάσιό της στη Φουκουσίμα και ετήσιες πωλήσεις ύψους 1,5 εκατ. δολ., τις οποίες ωστόσο, εάν όλα πάνε καλά, σκοπεύσει να ανεβάσει στα 4 εκατ. δολ. έως το 2016.

Η Toshiba από τη μεριά της έχει βάλει στόχο να παράγει 3 εκατ. μαρούλια τον χρόνο και να κάνει ετήσιες πωλήσεις ύψους 2,9 εκατ. δολ. έως το 2015. Σχεδιάζει μάλιστα να τροφοδοτήσει με τα οπωροκηπευτικά της προϊόντα περιοχές σε Ασία και Μέση Ανατολή, όπου η παραγωγή λαχανικών είναι δύσκολη υπόθεση εξαιτίας των κλιματολογικών συνθηκών, της λειψυδρίας καθώς και της κακής ποιότητας του νερού.

Οσο για την Panasonic, αυτή βάζει την υψηλή τεχνολογία στην υπηρεσία της αγροτικής παραγωγής σχεδιάζοντας «έξυπνα» θερμοκήπια εφοδιασμένα με ειδικούς αισθητήρες ικανούς να καταγράφουν τη θερμοκρασία και τα επίπεδα υγρασίας 24 ώρες το 24ωρο και να κινητοποιούν αυτοματοποιημένες λειτουργίες. Εάν, για παράδειγμα, η θερμοκρασία ανέβει πάνω από το επιθυμητό όριο, τότε το «έξυπνο» θερμοκήπιο κλείνει αυτομάτως τις «κουρτίνες» (για να δημιουργήσει σκιά) και ανοίγει τα «παράθυρα» (για να μπει αέρας).

Δεδομένου, βέβαια, ότι μιλάμε για την Ιαπωνία, οι τρόποι καλλιέργειας δεν θα μπορούσαν παρά να χαρακτηρίζονται από τη γνωστή… ιαπωνική καινοτομία. Για παράδειγμα, τα μαρούλια της Fujitsu δεν μεγαλώνουν στο χώμα αλλά σε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον, μέσα σε νερό εμποτισμένο με σταγόνες από λίπασμα και θρεπτικά συστατικά.

Ακριβώς εξαιτίας αυτής της… αντισυμβατικής μεθόδου παραγωγής τους, τα εν λόγω μαρούλια, τα οποία να σημειωθεί πως καλλιεργούνται στην περιοχή της «πυρηνικής» Φουκουσίμα, έχουν λιγότερο κάλιο (πράγμα που τα καθιστά κατάλληλα προς βρώση από ηλικιωμένους με εντερικά προβλήματα) και παραμένουν φρέσκα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (ακόμη και δύο μήνες στην κατάψυξη, σύμφωνα με τη Fujitsu). «Το γεγονός πως τα μαρούλια μας μένουν φρέσκα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μας δίνει πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών μας στο μέτωπο των εξαγωγών», σχολιάζει εις εκ των διευθυντών της ιαπωνικής εταιρείας.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΑΦΙΔΑΣ

ΤΟΚΙΟ

Τα αίτια της στροφής στη γεωργική βιομηχανία

Η στροφή των Ιαπώνων από την τεχνολογία προς τις… αγροκαλλιέργειες έχει βέβαια τους λόγους της και οι λόγοι αυτοί είναι οικονομικοί.

Επηρεασμένη από διάφορες εξελίξεις των τελευταίων ετών, η γεωργική βιομηχανία αποκτά πλέον στρατηγική σημασία και επιφυλάσσει μεγάλα περιθώρια κερδοφορίας.

Η κλιματική αλλαγή με την αστάθεια που συνεπάγεται και τα ακραία καιρικά φαινόμενα με τις φυσικές καταστροφές που συχνά προκαλούν, έχουν ανεβάσει τις τιμές φρούτων και λαχανικών δημιουργώντας παράλληλα την ανάγκη για μια σταθερή και αυξημένη παραγωγή που θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να καλύψει τις ανάγκες κάθε χώρας.

Δεν είναι τυχαίο πως η ιαπωνική κυβέρνηση έχει ενθαρρύνει την επιχειρηματική στροφή προς τα λαχανικά, σπρώχνοντας έτσι πολλές επιχειρήσεις προς αυτήν την κατεύθυνση.

Πτώση τιμών

Η πολιτική ηγεσία της χώρας έχει λόγους να πιστεύει πως εάν εισέλθουν μεγάλες εταιρείες-κολοσσοί στον χώρο της γεωργίας, η παραγωγή θα αυξηθεί και οι τιμές θα πέσουν.

Γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό, η κυβέρνηση του Σίνζο Αμπε έχει αρχίσει να στηρίζει με προγράμματα επιδοτήσεων τις επονομαζόμενες «προηγμένες» καλλιέργειες.

Ως αποτέλεσμα, ο αριθμός των εγκαταστάσεων στην Ιαπωνία που χρησιμοποιούν hi-tech μεθόδους καλλιέργειας έχει τετραπλασιαστεί τα τελευταία τρία χρόνια με αποτέλεσμα πλέον αυτές να ξεπερνούν τις 380.

Οι τεχνολογικοί κολοσσοί, από την πλευρά τους, έρχονται να ανταποκριθούν στις εξελίξεις καθώς και αυτοί βρίσκονται σε αναζήτηση εναλλακτικών πηγών εσόδων.

Η είσοδος της Κίνας και της Νοτίου Κορέας στον χώρο της τεχνολογίας έχει προκαλέσει απώλειες για τους Ιάπωνες οι οποίοι στρέφονται πλέον στη γεωργία με στόχο να… ρεφάρουν.

ethnos.gr

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου