ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Χαλαρή κίνηση στα γραφεία ασφαλιστών παρά τα πρόστιμα για ανασφάλιστα

χαλαρή-κίνηση-στα-γραφεία-ασφαλιστών-67827

Υποτονική υπήρξε η κίνηση στα γραφεία των ασφαλιστών την περασμένη εβδομάδα, αν και ο χρόνος άρχισε να μετράει αντίστροφα, και την περασμένη Παρασκευή έληξε η προθεσμία που είχε δώσει το υπουργείο για την ασφαλιστική κάλυψη των αυτοκινήτων. Είναι θέμα χρόνου η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική διασταύρωση και να επιβάλει τσουχτερά πρόστιμα στους παραβάτες. Και δυστυχώς, πολλά αυτοκίνητα συνεχίζουν να κυκλοφορούν στον Βόλο ανασφάλιστα, με όσους κινδύνους συνεπάγεται αυτό.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα, η Τροχαία Βόλου έχει ήδη επιβάλει πρόστιμα σε 108 οδηγούς οχημάτων. Τα ποσά που βεβαίωσε για είσπραξη από τις κατά τόπους εφορίες είναι τσουχτερά. Για τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα είναι ύψους 500 ευρώ, για τα φορτηγά και λεωφορεία 1.000 ευρώ, ενώ για τα δίκυκλα 250 ευρώ. Οι αστυνομικοί της Τροχαίας προχωρούν δε σε αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας και στην υποβολή μήνυσης σε βαθμό πταίσματος.

Παρά τον κίνδυνο που υπάρχει στην άσφαλτο για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, εκατοντάδες οδηγοί αρνούνται να συμμορφωθούν με την κείμενη νομοθεσία και δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2017 η Τροχαία Βόλου βεβαίωσε 581 παραβάσεις, ενώ το 2016 βεβαίωσε 699, το 2015 βεβαίωσε 696 και το 2014 βεβαίωσε 393 παραβάσεις.

Φέτος πάντως, η εικόνα φαίνεται να άλλαξε μετά την ηλεκτρονική διασταύρωση που έγινε τον περασμένο Ιούνιο, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τον αριθμό των παραβάσεων που βεβαίωσε η Τροχαία.

«Αν το 2018 συνεχίσει όπως ξεκίνησε το πρώτο τρίμηνο, τότε σίγουρα θα υπάρχει μεγάλη μείωση. Μετά την ηλεκτρονική διασταύρωση που έγινε πέρυσι υπάρχει απτό αποτέλεσμα», είπε χαρακτηριστικά ο διοικητής της Τροχαίας Βόλου Αθανάσιος Κουλούρης.

Ακριβής αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν ανασφάλιστα στη Μαγνησία δεν μπορεί να υπάρχει. Όμως, ασφαλιστές σχολιάζουν στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι τα αυτοκίνητα είναι πάρα πολλά, καθώς υπάρχει σημαντικό έλλειμμα ασφαλιστικής συνείδησης.

«Ακόμη, και ενόψει ηλεκτρονικού ελέγχου πολλοί ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων αδιαφόρησαν. Η κίνηση στα γραφεία μας το προηγούμενο διάστημα ήταν χαλαρή», λέει η ασφαλιστική πράκτορας, Σοφία Χαλκιά. Τον περασμένο Ιούνιο στην πρώτη διασταύρωση οι ασφαλιστές είδαν σημαντική διαφορά, κινητοποίηση. «Δυστυχώς, στην πορεία η σειρά που μπήκε δεν τηρήθηκε, καθώς μετά τη λήξη των τρίμηνων συμβολαίων δεν παρουσιάστηκε ενδιαφέρον για ανανέωση. Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σήμερα σε σχέση με πέρυσι δεν έχει μεγάλη διαφορά. Ασυνείδητοι οδηγοί κυκλοφορούν στους δρόμους χωρίς ασφαλιστική κάλυψη σε βάρος ενσυνείδητων οδηγών», είπε η ίδια και πρόσθεσε ότι δεν υπάρχει ασφαλιστική κουλτούρα.

Η οικονομική κρίση έχει συμβάλει καθοριστικά στη μη τήρηση του ΚΟΚ, εκτιμάται όμως ότι σε αρκετές περιπτώσεις πολλοί οδηγοί δεν αντιλαμβάνονται ότι η ασφαλιστική κάλυψη είναι υποχρεωτική και όχι προαιρετική.

«Εμείς ενημερώσαμε όλους τους πελάτες μας για τη λήξη των συμβολαίων και για την ηλεκτρονική διασταύρωση, ώστε όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα, να ασφαλιστούν τα οχήματά τους και να μην επιβαρυνθούν με τα τσουχτερά πρόστιμα, και όσοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα και έχουν παροπλισμένα αυτοκίνητα, να καταθέσουν τις πινακίδες», είπε ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής Κωνσταντίνος Μαγιόγλου.

Ο ίδιος αναφέρει ότι «υπάρχουν πολλά ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Πάντοτε όμως, υπήρχε πρόβλημα. Δεν υπάρχει ασφαλιστική συνείδηση. Όσοι είναι ασφαλισμένοι επί χρόνια αισθάνονται ότι πληρώνουν δίχως λόγο. Εντούτοις, μετά την πρώτη ηλεκτρονική διασταύρωση όσοι είχαν την οικονομική δυνατότητα συνετίστηκαν», συμπλήρωσε.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου