ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

«Φρένο» στην αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150χλμ.

φρένο-στην-αύξηση-του-ορίου-ταχύτητ-235380

Στην απόσυρση του σχεδίου για αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους προχώρησε το υπουργείου Μεταφορών μετά και τις έντονες αντιδράσεις των συγκοινωνιολόγων.

Όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο Χρήστος Σπίρτζης το όριο ταχύτητας θα παραμείνει ως έχει, στα 130χλμ./ώρα.

«Ήταν μια εισήγηση που τέθηκε στη διαβούλευση από τους ειδικούς. Μας έφεραν τα επιχειρήματά τους και αποσύρθηκε. Δεν έχουμε δογματισμούς, θα μείνει στο όριο των 130χλμ/ώρα» δήλωσε σχετικά ο κ. Σπίρτζης.
Η πρόβλεψη για αύξηση του ορίου ταχύτητας είχε προέλθει από μελέτη, η οποία, όμως, επέβαλε την εξέταση της γεωμετρίας των αυτοκινητοδρόμων, ώστε να διαπιστωθεί αν μπορεί να αυξηθεί το σχετικό όριο.

Οι συγκοινωνιολόγοι είχαν επισημάνει ότι τα όρια ταχύτητας είναι ο σημαντικότερος παράγοντας πρόκλησης οδικών ατυχημάτων. Όπως ανέφεραν σε κανένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους δεν είναι 150 km/h. Αμφιλεγόμενη εξαίρεση αποτελούν τμήματα των αυτοκινητοδρόμων της Γερμανίας, όπου δεν υπάρχει όριο ταχύτητας, πλην όμως τίθεται συνιστώμενη ταχύτητα 130 km/h, πέρα από την οποία συχνά δεν ισχύει η ασφαλιστική κάλυψη του οδηγού. Επιπλέον, σε δύο κράτη με τις χειρότερες επιδόσεις οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη (Πολωνία, Βουλγαρία), το όριο ταχύτητας είναι 140 km/h, σε 14 κράτη είναι 130km/h και σε 11 κράτη (κυρίως τα κράτη με τις καλύτερες επιδόσεις) είναι 120 km/h ή και χαμηλότερα.

Οι συγκοινωνιολόγοι παράθεσαν και κάποια στατιστικά στοιχεία για να δείξουν τα μειονεκτήματα της ρύθμισης. Όπως υποστήριξαν «όταν η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας αυξάνεται κατά 1 km/h, ο αριθμός των ατυχημάτων αυξάνεται κατά 2% στο υπεραστικό δίκτυο και 4% στο αστικό δίκτυο. Οποιαδήποτε αύξηση σε όρια ταχύτητας οδηγεί σε αύξηση της μέσης ταχύτητας και τελικώς σε αύξηση των ατυχημάτων».

[protothema.gr]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου