2018: Που πάει η ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά αυτοκινήτου;

Τελευταία ενημέρωση: 2018-04-26, 12:02:12
2018: Που πάει η ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά αυτοκινήτου;

Η αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη μπορεί να φρέναρε τον Μάρτιο, αλλά το Α’ τρίμηνο του 2018 κινήθηκε συνολικά θετικά.

Ανά χώρα

Στα γραφήματα που ακολουθούν βρίσκουμε -εντυπωσιασμένοι- την Ελλάδα στην πρώτη τριάδα με την μεγαλύτερη αύξηση σε πωλήσεις +17,1%, χωρίς φυσικά τον όγκο των πωλήσεων άλλων χωρών.

Το μήνυμα φυσικά παραμένει θετικό αλλά πολύ μακριά από τις ένδοξες πωλήσεις του παρελθόντος.

Τα λοιπά στοιχεία της έρευνας ωστόσο, αποκαλύπτουν πολλά στοιχεία για τις προτιμήσεις των ευρωπαίων στα αυτοκίνητα.

Στην πρώτη στήλη του πίνακα τα υβριδικά, δίπλα τα plug-in και δεξιά τα ηλεκτρικά

ΤΙ ΚΑΥΣΙΜΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ

Ετσι, σύμφωνα με τις μετρήσεις σε 18 από τις 27 ευρωπαϊκές αγορές, το τρίμηνο του 2018, τα βενζινοκίνητα μοντέλα κάνουν «επιστροφή» αναλογώντας στο 55% των πωλήσεων, με τα diesel να φτάνουν το 38% του μίγματος.

Σύμφωνα με την έρευνα, η αποστροφή στο πετρέλαιο, δεν κεφαλαιοποιείται όσο περίμεναν από τα ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα παρότι αυτά εμφανίζουν σχετικά αυξημένη ζήτηση. Η Jato αποκαλύπτει ότι όσοι δεν επιλέγουν diesel, επιστρέφουν κυρίως στη βενζίνη.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΊΕΣ

Τα SUV συνεχίζουν να αυξάνουν συνεχώς τις πωλήσεις τους κατά το πρώτο τρίμηνο φτάνοντας στο 20%, με ένα στα τρία αυτοκίνητο που πωλούνται στην Ευρώπη, να ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Τις εντυπωσιακές πωλήσεις SUV βοήθησαν τα μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας και κυρίως αυτά των γκρουπ PSA (Peugeot-Citroen) και VW.

Οι δημοφιλέστερες κατηγορίες οχημάτων ανά χώρα

Αντίστοιχα, όπως αναφέρει η Jato Dynamics, το πρώτο τρίμηνο, τα άλλοτε δημοφιλή MPV,  παρά τις νέες αφίξεις, υπέστησαν μεγάλες απώλειες. Καθώς δεν μπορούσαν να ανταγωνιστούν τα εντυπωσιακά SUV.

Ανά μάρκα και μοντέλο

Το TOP3

To VW Group θεωρείται ο νικητής του Α’ τριμήνου, καθώς οι πωλήσεις των VW Golf και T-Roc, Seat Arona και Skoda Karoq και Kodiak, του επέτρεψαν να διατηρήσει το «στέμμα» του πιο δημοφιλούς κατασκευαστή.

Στη δεύτερη θέση, το γκρουπ PSA (Peugeot-Citroen-Opel), παρά την αύξηση των πωλήσεων της Peugeot κατά 9.2% δεν ξεπέρασε τις 696.3000 πωλήσεις, κυρίως λόγω της συνολικής πτώσης της αγοράς αυτοκινήτου στη Βρετανία που αποτελεί παραδοσιακά μεγάλη αγορά για την Opel/ Vauxhall.

Την ευρωπαϊκή top τριάδα για το Α’ τρίμηνο έκλεισε η Nissan με 613.200 πωλήσεις.

[thetoc.gr]

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
8
+
9
=