Τι αλλάζει στη διαγραφή από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Ι.Χ.: Ποια η διαδικασία

Τελευταία ενημέρωση: 2017-10-15, 18:22:18
Τι αλλάζει στη διαγραφή από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Ι.Χ.: Ποια η διαδικασία

Με υπεύθυνη δήλωση, την οποία πρέπει να προσκομίσουν στο υπουργείο Μεταφορών, οι πολίτες μπορούν να ζητήσουν τη διαγραφή από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας, χωρίς να είναι απαραίτητα τα δικαιολογητικά ή το πιστοποιητικό καταστροφής του οχήματος.

Σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο (ΠΟΛ 1045) για τα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από τις 4/3/2004, τα οποία δεν βρίσκονται πλέον στην κατοχή των ιδιοκτητών τους, οι τελευταίοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση διαγραφής αυτών από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, χωρίς την προσκόμιση πιστοποιητικού καταστροφής του οχήματος, στην περίπτωση που αυτά έχουν δοθεί για καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση έως τις 4/3/2004, γεγονός που βεβαιώνεται με υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος και κάθε άλλο διαθέσιμο αποδεικτικό έγγραφο.

Εφόσον για τα έτη που έπονται της ημερομηνίας διάλυσης, αχρήστευσης ή καταστροφής του οχήματος έχουν καταβληθεί τέλη κυκλοφορίας, αυτά δεν επιστρέφονται.

Σε διαφορετική περίπτωση δεν γίνονται απαιτητά από την εφορία, όπως εξηγεί σε ρεπορτάζ της η «Καθημερινή».

Η αίτηση διαγραφής υποβάλλεται σε οποιαδήποτε υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών των περιφερειών της χώρας και σε αυτήν αναγράφεται ο λόγος για τον οποίο ζητείται η οριστική διαγραφή του οχήματος.

Με την υπεύθυνη δήλωση παραδίδονται στην υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της περιφέρειας η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του αυτοκινήτου, εφόσον βρίσκονται στην κατοχή του αιτούντος τη διαγραφή.

Αίτηση διαγραφής μπορεί να υποβληθεί και από κληρονόμους, μετά τη δήλωση αποδοχής της κληρονομιάς, για κληρονομηθέντα αυτοκίνητα τα οποία είχαν δοθεί για καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση έως τις 4/3/2004.

Σημειώνεται ότι στον αιτούντα χορηγείται βεβαίωση διαγραφής με ημερομηνία 4/3/2004, εκτός εάν από επίσημο δημόσιο έγγραφο που συνυποβάλλεται με την υπεύθυνη δήλωση αποδεικνύεται ότι η καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση πραγματοποιήθηκε πριν από την ημερομηνία αυτή.

Στην περίπτωση αυτή ως ημερομηνία διαγραφής ορίζεται η ημερομηνία που προκύπτει από το έγγραφο.

 

 

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
8
+
5
=