Σκληρή μάχη αυτοκινητοβιομηχανιών για δεκάδες δισεκατομμύρια

Τελευταία ενημέρωση: 2017-01-24, 12:15:25
Σκληρή μάχη αυτοκινητοβιομηχανιών για δεκάδες δισεκατομμύρια

Τα αυτοκίνητα μεταμορφώνονται με ταχύτατους ρυθμούς σε κέντρα συνδεσιμότητας, καθώς οι κατασκευαστές οι προμηθευτές και οι πάροχοι περιεχομένου σπεύδουν να εκμεταλλευτούν μια αγορά πολλών δισεκατομμυρίων.

Οι προβλέψεις μάλιστα λένε ότι η εν λόγω αγορά θα αναπτύσσεται με διψήφια ποσοστά όλη την επόμενη δεκαετία.

Η SNS Telecom Research, μια συμβουλευτική εταιρεία που ειδικεύεται σε υποδομές ασύρματης συνδεσιμότητας και σε αντίστοιχες φορητές συσκευές, εκτιμά ότι οι υπηρεσίες παροχής συνδεσιμότητας των αυτοκινήτων έφτασαν στο τέλος του 2016 στα 14 δις δολάρια. Ο κύριος μοχλός αυτής της ανάπτυξης ήταν εφαρμογές συστημάτων πολυμέσων, συστήματα διαχείρισης εταιρικού στόλου, ασύρματα διαγνωστικά συστήματα και ασφάλειες που βασίζονται στη χιλιομετρική χρήση των αυτοκινήτων. Η SNS επίσης προβλέπει ότι ο συγκεκριμένος κλάδος θα γνωρίζει μια ανάπτυξη της τάξης του 31% από το 2017 μέχρι και το 2020.

Η διαφαινόμενη αλλαγή είναι τόσο βαρύνουσας σημασίας που ο CEO της Bosch, Volkmar Denner, δήλωσε πρόσφατα: «Τα αυτοκίνητα, όπως τα ξέρουμε, σύντομα θα ανήκουν στην Ιστορία». Προέβλεψε μάλιστα ότι «Το αυτοκίνητο θα γίνει το τρίτο περιβάλλον διαβίωσης, μαζί με το σπίτι μας και το γραφείο».

Η διαφαινόμενη προοπτική αποκόμισης τεράστιων κερδών από τις υπηρεσίες συνδεσιμότητας θα επιφέρει και ενοποιήσεις, καθώς «παίκτες» διαφόρων διαμετρημάτων επιθυμούν να κερδίσουν επιπλέον τεχνολογικές γνώσεις και να αναπτυχθούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Το Νοέμβριο του περασμένου έτους, ο γιγάντια κορεάτικη εταιρεία ηλεκτρονικών Samsung εξαγόρασε την Harman International, μια εταιρεία που ειδικεύεται στην κατασκευή high end συστημάτων ήχου και συνδεσιμότητας για αυτοκίνητα. Με αυτό τον τρόπο η Samsung επιδιώκει να επιταχύνει το βηματισμό της στον τομέα της κατασκευής ηλεκτρονικών συστημάτων για την αυτοκινητοβιομηχανία. Την ίδια στιγμή ο κολοσσός κατασκευής ηλεκτρονικών κυκλωμάτων, Intel αύξησε το ρυθμό εξαγορών με τελευταία τη Yogitech, μια εταιρεία που ειδικεύεται σε προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας για τα αυτοκίνητα.

Η κατασκευή «συνδεδεμένων» αυτοκινήτων αποκτά το μομέντουμ χιονοστιβάδας. Αυτή τη στιγμή το 90% των νέων μοντέλων της BMW μπορούν να είναι πλήρως συνδεδεμένα. Ο στόχος της Jaguar Land Rover είναι το 100% των αυτοκινήτων που θα πουληθούν το 2017 να έχουν πλήρεις υπηρεσίες συνδεσιμότητας. Κι ενώ θα περίμενε κανείς ότι οι premium μάρκες είναι φυσικό να ενσωματώνουν τις πιο προηγμένες τεχνολογίες, βλέπουμε ωστόσο ότι και οι πιο «λαϊκές» μάρκες είναι αποφασισμένες να κεφαλαιοποιήσουν στο μέγιστο τη νέα τάση. Ο CEO της ισπανικής SEAT, Luca de Meo έθεσε ως προτεραιότητα για την εταιρεία, την «προσιτή συνδεσιμότητα» και θέλει όλα τα νέα μοντέλα της θυγατρικής του Volkswagen Group, SEAT να είναι συνδεδεμένα μέχρι το τέλος του 2017. Οι περισσότερες γνώμες για τη συνδεσιμότητα των αυτοκινήτων κινούνται προς θετική κατεύθυνση. Ωστόσο υπάρχουν και κάποιες δεύτερες σκέψεις σε σχέση με την αξιοπιστία των υποδομών, την ιδιωτικότητα και το...χακάρισμα.

Υπάρχει επίσης και ένα μεγάλο ερώτημα για το ρόλο που θα παίξουν η Apple και η Google. Τον περασμένο μήνα η Apple επιβεβαίωσε ότι εξελίσσει in house ένα αυτόνομο όχημα. Από την πλευρά της η Google ανακοίνωσε ότι θα ενσωματώσει την υπό εξέλιξη αυτόνομη τεχνολογία σε περίπου 100 αυτοκίνητα δοκιμής, τα οποία θα βασίζονται στο MPV Chrysler Pacifica hybrid.

«Ο δυνητικός στόχος της Google είναι πιο ξεκάθαρος από αυτόν της Apple» δήλωσε πρόσφατα στο Automotive News Europe ο επικεφαλής του τμήματος συνδεσιμότητας της Renault, Thierry Viadieu. «Η Google θέλει να μπει στο χώρου του συνδεδεμένου αυτοκινήτου με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο εισήλθε στην αγορά των smarthphones, μέσω δηλαδή του διαχειριστικού πρωτόκολλου. Στόχος τους είναι το αυτοκίνητο να το διαχειρίζεται λογισμικό Android. Με την Apple τα πράγματα είναι μάλλον πιο περίπλοκα».

Καθώς ωστόσο τα αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και πιο συνδεδεμένα με το Δίκτυο, υπάρχει η πολύ εύλογη ανησυχία χακαρίσματος, όχι μόνο των δεδομένων του οχήματος αλλά και του ίδιου. Ο Σύμβουλος της Frost & Sullivan Mobility, Sriram Venkatraman υποστηρίζει σε αναφορά του ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες μοιραία θα χρειαστούν βοήθεια για την αντιμετώπιση «κυβερνοεπιθέσεων» από «τεχνολογίες αιχμής που τώρα αναπτύσσουν διάφορες start up εταιρείες, οι οποίες θα κάνουν διαθέσιμες μια πληθώρα από αξιόπιστες λύσεις πάνω στο πρόβλημα της ασφάλειας». Αναφέρει χαρακτηριστικά ότι προμηθευτές όπως η Tier 1 αλλά και εταιρείες που ειδικεύονται στην «κυβερνοασφάλεια», όπως η Symantec και η FireEye «έχουν ήδη αρχίσει να επικεντρώνονται στην ασφάλεια των ηλεκτρονικών συστημάτων των οχημάτων».

Η Leyre Olavarria, επικεφαλής της SEAT στον τομέα της συνδεσιμότητας, είναι κατηγορηματική όσον αφορά στον τομέα της ασφάλειας: «Για τη SEAT αυτό είναι ένα πολύ κρίσιμο ζήτημα. Τα δεδομένα ανήκουν στους πελάτες μας και μόνο σε αυτούς». Την ίδια άποψη έχει και η Opel: «Δεν παρακολουθούμε την πηγή κανενός δεδομένου και δεν μεταδίδεται από εμάς κανένα αρχείο δεδομένων» δήλωσε ο επικεφαλής της θυγατρικής της εταιρείας για τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα, David Voss.

Στον τομέα των υποδομών, η μεγαλύτερη πρόκληση για τη συνδεσιμότητα στα αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι η διαθεσιμότητα και η πυκνότητα δικτύων υψηλής ταχύτητας μεταφοράς δεδομένων. «Για στοιχειώδη τηλεματική χρειάζεσαι δίκτυο 2G και πάνω. Για υπηρεσίες συνδεσιμότητας είναι απαραίτητα δίκτυα από 3G και πάνω» είπε ο Christoph Grote, αντιπρόεδρος της BMW για τα ηλεκτρονικά δίκτυα και συνέχισε: «το δίκτυο 5G θα είναι πολύ κρίσιμο για τη συνδεσιμότητα στα αυτοκίνητα. Στο πρόσφατο παρελθόν η συνδεσιμότητα αφορούσε κυρίως την ψυχαγωγία. Στο μέλλον πολλές εφαρμογές θα είναι πιο σοβαρές. Για παράδειγμα η αυτόνομη οδήγηση απαιτεί υψηλό επίπεδο ασφάλειας, ακόμα και χωρίς ασύρματη σύνδεση».

ΠΗΓΗ: drive.gr

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
5
+
7
=