ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Εννέα λουκέτα σε συνεργεία Ι.Χ. από την αρχή του 2015

εννέα-λουκέτα-σε-συνεργεία-ι-χ-από-την-295687

Μόνο τους τελευταίους μήνες άνοιξαν, έστω λίγο, οι δουλειές για τον κλάδο

Στον αυτόματο πιλότο έχουν μπει τα συνεργεία αυτοκινήτων, με τον κλάδο να έχει δουλειά μόλις το τελευταίο τρίμηνο του 2015, παρά τα capital controls, και να μετρά από την αρχή του χρόνου εννέα λουκέτα στη Μαγνησία.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Χρήστος Ευαγγέλου λέει ότι οι οικονομικές εκκρεμότητες που έχουν δημιουργηθεί θεωρείται δύσκολο να τακτοποιηθούν, αν και τα περισσότερα συνεργεία στο νομό αποτελούν οικογενειακές επιχειρήσεις και έχουν περιορίσει τα έξοδα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης στο ελάχιστο.

«Προσπαθούμε να επιβιώσουμε με μικρές συντηρήσεις, ζώντας με την ελπίδα ότι κάτι ξεκίνησε να ψιλοκινείται. Οι παλιές οικονομικές εκκρεμότητες που δημιουργήθηκαν δεν είναι κατορθωτό να διευθετηθούν. Ο κλάδος περνάει δύσκολες μέρες από το 2005, με την αγορά ολοένα και περισσότερων καινούργιων αυτοκινήτων με δάνεια. Μετά το 2008 με την έναρξη της κρίσης η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο», συμπληρώνει ο ίδιος.

Στο μεταξύ, τα έξοδα του κλάδου τρέχουν. Ο κ. Ευαγγέλου τονίζει ότι το ισοζύγιο στο τέλος της χρονιάς θα είναι αρνητικό και εκφράζει φόβο για νέα λουκέτα, επικαλούμενος τα στοιχεία της ΓΣΕΕΒΕ, σύμφωνα με τα οποία μέχρι το τέλος του χρόνου 60.000 επιχειρήσεις θα οδηγηθούν σε παύση εργασιών.

Οπως εξηγεί, είναι τόσα τα πάγια έξοδα συν τα έξοδα που έχουν δημιουργηθεί, που αν δεν υπάρξουν ριζικές ανατροπές στην οικονομία τα πράγματα θα είναι εξαιρετικά δύσκολα. Για τα συνεργεία που ξεκίνησαν τη λειτουργία τους στα χρόνια της κρίσης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου λέει ότι είναι μόλις δύο – τρία.

Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών μετρά στη Μαγνησία περί τα 250 συνεργεία αυτοκινήτων. Από το ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης ο κλάδος είχε γύρω στα 30 – 40 λουκέτα.

Ο κ. Ευαγγέλου λέει ότι τα συνεργεία έχουν τεράστια χρέη. «Οι επιχειρήσεις δουλεύουν με μηχανήματα – επενδύσεις αρκετών χιλιάδων ευρώ, για τα οποία υπάρχουν δάνεια μη εξυπηρετούμενα, ενώ οι επαγγελματίες του κλάδου έχουν οικονομικά ανοίγματα και στον ΟΑΕΕ.

Απαιτείται αναδιάρθρωση των χρεών των επιχειρήσεων, αλλά και μετατροπή των ρυθμίσεων του ΟΑΕΕ, ώστε να είναι πιο ευνοϊκές. Εχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας και για το ασφαλιστικό και για όλα. Αν δεν διαχωριστεί ο κλάδος υγείας με τον κλάδο συντάξεων από τον ΟΑΕΕ και αν δεν διαγραφεί μέρος των χρεών οι επιχειρήσεις δεν θα μπορέσουν να ελαφρυνθούν οικονομικά και να καταφέρουν να επιβιώσουν», κατέληξε.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου