ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Toyota Auris 1.2T 2015: Ήρεμη δύναμη

toyota-auris-1-2t-2015-ήρεμη-δύναμη-398139

Έχοντας επενδύσει νωρίτερα και περισσότερα από κάθε άλλο κατασκευαστή στην υβριδική τεχνολογία, η Toyota δεν κατάφερε να ακολουθήσει μια τάση που «φορέθηκε» με ιδιαίτερη επιτυχία από τη συντριπτική πλειοψηφία των ανταγωνιστών της.

Άλλοι βέβαια ίσως μιλήσουν για επιλογή και όχι για αδυναμία, καθώς οι Ιάπωνες είχαν την πολυτέλεια να μείνουν θεατές, χωρίς να ρισκάρουν, όσα οι αυτοκινητοβιομηχανίες της γηραιάς ηπείρου ρίσκαραν, στην προσπάθειά τους να επικρατήσουν στη μάχη του downsizing.

Κάπως έτσι, λοιπόν, φτάσαμε το 2015 να μιλάμε για το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα μικρού κυβισμού στη σύγχρονη ιστορία της Toyota. Έναν κινητήρα που μπαίνει στη ζωή μας με αφορμή την ανανέωση της δεύτερης, κατά σειρά, γενιάς του Toyota Auris.

Η έκταση των παρεμβάσεων που έχουν γίνει τόσο στο εξωτερικό τμήμα όσο και στον θάλαμο επιβατών του μικρομεσαίου hatchback αναδεικνύει την προσπάθεια των Ιαπώνων να αναμορφώσουν την εικόνα του αυτοκινήτου ή για την ακρίβεια να την προσαρμόσουν στα δυτικοευρωπαϊκά στάνταρ.

Ο ανασχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων και των προφυλακτήρων αποδείχθηκε αν μη τι άλλο αρκετός ώστε το Auris να αποκτήσει ένα πιο σύγχρονο και πιο… αστραφτερό προφίλ, ακόμα και έτσι πάντως δύσκολα μπορείς να ισχυριστείς πως το ιαπωνικό hatchback απέκτησε τον χαρακτήρα που ενδεχομένως θα του επέτρεπε να ξεχωρίσει ανάμεσα στο πλήθος των ανταγωνιστών του.

Στο εσωτερικό, οι προσπάθειες επικεντρώθηκαν στην αναβάθμιση του εξοπλισμού η οποία επετεύχθη με την προσθήκη σύγχρονων εφαρμογών που σχετίζονται είτε με την άνεση είτε με την ασφάλεια.

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Toyota Touch2 με την έγχρωμη οθόνη αφής των επτά ιντσών αποτελεί μια σαφή ένδειξη των προθέσεων της ιαπωνικής φίρμας, ωστόσο, τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που απαρτίζουν το Τoyota SafetySense είναι εκείνα που κάνουν τη διαφορά.

To σύστημα αυτόματης πέδησης, το οποίο προσφέρει τις υπηρεσίες του έως τα 80 χλμ./ώρα αποτρέποντας μια ενδεχόμενη σύγκρουση με το προπορευόμενο όχημα, το σύστημα αποφυγής εγκατάλειψης λωρίδας, η αυτοματοποιημένη λειτουργία των προβολέων και η αναγνώριση των οδικών σημάτων, υπόσχονται μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια, εξασφαλίζοντας παράλληλα στο Auris ένα σαφές πλεονέκτημα σε σχέση με τις αντίστοιχου επιπέδου προτάσεις της κατηγορίας του.

Μάλιστα, τόσο το Toyota Touch2 όσο και το SafetySense αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού της δεύτερης, ιεραρχικά, έκδοσης του αυτοκινήτου και όχι κομμάτι κάποιου εξοπλιστικού πακέτου, η παρουσία του οποίου θα αύξανε δυσανάλογα την τελική τιμή του ιαπωνικού hatchback.

Οι νέοι αεραγωγοί, οι ανασχεδιασμένες χειρολαβές και η αισθητή βελτίωση της ηχομόνωσης συμπληρώνουν την εικόνα του θαλάμου επιβατών, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του οποίου εξακολουθούν να μην εντυπωσιάζουν.

Όχι άδικα, λοιπόν, το ενδιαφέρον στρέφεται στον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,2 λίτρων, η ονομαστική απόδοση του οποίου (116 ίπποι και 185 Νm ροπής) το καθιστά ένα από τα ισχυρότερα-αποδοτικότερα σύνολα της κλάσης του.

Με τέσσερις κυλίνδρους, άμεσο ψεκασμό καυσίμου και μεταβλητό χρονισμό τόσο για τις βαλβίδες εισαγωγής όσο και για τις βαλβίδες εξαγωγής, ο μικρότερος σε κυβισμό κινητήρας βενζίνης που θα βρεις στην γκάμα του ανανεωμένου Auris προσφέρει στοιχεία που μέχρι σήμερα έλειπαν από την ιαπωνική πρόταση.

Οι επιδόσεις είναι ένα από αυτά, καθώς τα νούμερα των επιταχύνσεων από στάση είναι άμεσα συγκρίσιμα με εκείνα της ατμοσφαιρικής έκδοσης των 1,6 λίτρων και συντριπτικά καλύτερα από εκείνης των 1,33 λίτρων.

Επιδόσεις που έρχονται χωρίς να φέρνουν μαζί τους κάποιον έντιμο ή μη συμβιβασμό, μιας και ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,2 λίτρων του Auris αποδεικνύεται στην πράξη αρκετά οικονομικός, πόσο μάλλον αν τον συγκρίνει κανείς με αντίστοιχα σύνολα του ανταγωνισμού.

Η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα ανέρχεται στα 4,8 λίτρα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 109 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, ωστόσο, αυτό που κάνει το τετρακύλινδρο σύνολο της Toyota να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι ακόμα και κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες, οι ενεργειακές απαιτήσεις διατηρούνται σε λογικά επίπεδα.

Δείγμα της τεχνολογικής υπεροχής του νέου, υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης της Toyota αποτελεί και η απρόσμενα γραμμική λειτουργία του. Χωρίς κενά στην απόδοση της ισχύος, χωρίς ξεσπάσματα αλλά και χωρίς την εκρηκτικότητα ενός TSI, αφήνει θετικές εντυπώσεις ταιριάζοντας απόλυτα στο προφίλ του Auris.

Μένοντας στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, τα οποία μάλιστα σχετίζονται άμεσα με την παρουσία του στην άσφαλτο, οφείλεις να αναφερθείς στο εξαιρετικό, σε όλα τα επίπεδα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων αλλά και στη λιγότερο επιτυχημένη προσπάθεια της Toyota να αναβαθμίσει την ποιότητα κύλισης του Auris, παρεμβαίνοντας στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων.

Στα δύσκολα τα γόνατα McPherson του μπροστινού άξονα και τα διπλά ψαλίδια του πίσω μεταφέρουν κραδασμούς στο εσωτερικό αμφισβητώντας παράλληλα την ισορροπία του πλαισίου, κάτι που δεν μπορεί να βρει εξήγηση ανάμεσα στα υπόλοιπα στοιχεία της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.

Η αδυναμία της ανάρτησης να διαχειριστεί τις κακοτεχνίες της ελληνικής ασφάλτου δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του πλαισίου, το οποίο εξακολουθεί να επενδύει στην ουδετερότητα


Η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης προσαρμόζεται πλέον στην ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου, σε μια προσπάθεια ο οδηγός να αποκτήσει μεγαλύτερη ακρίβεια χειρισμού. Αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και στις ρυμίσεις των αναρτήσεων που στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση βενζίνης των 1,2 λίτρων αποτελούνται από γόνατα McPherson (μπροστινός άξονας) και διπλά ψαλίδια (πίσω άξονας)


Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 1.197 κ.εκ. διακρίνεται για τη γραμμική και αποδοτική λειτουργία του. Οι 116 ίπποι και τα 185 Nm χαρίζουν ανταγωνιστικές επιδόσεις, χωρίς να επιβαρύνουν δυσανάλογα την κατανάλωση καυσίμου. Εντύπωση, πάντως, προκαλεί η απουσία του συστήματος start&stop ακόμα και στην έκδοση των 19.250 ευρώ (17.840 ευρώ με όφελος απόσυρσης και επιπλέον έκπτωση)

Ο θάλαμος επιβατών του ανανεωμένου Auris δεν διαθέτει εκείνα τα σχεδιαστικά ή τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα του επέτρεπαν να αντιπαρατεθεί με τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές του. Αντιθέτως, η εξοπλισική πληρότητα που χτίζεται πάνω στην παρουσία του SafetSense και των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που το απαρτίζουν, εξασφαλίζει στο ιαπωνικό hatchback ένα σαφές πλεονέκτημα

Ο έλεγχος του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Touch2 πραγματοποιείται μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής των 7 ιντσών που φιλοξενείται στην κεντρική κονσόλα. Το Toyota Touch2, το οποίο διαθέτει -μεταξύ άλλων- προεγκατεστημένο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, προσφέρεται από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού του αυτοκινήτου


Το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων κερδίζει τις εντυπώσεις χάρη στην ισορροπημένη κλιμάκωση και την αίσθηση-ακρίβεια που μεταφέρει στα χέρια σου ο επιλογέας


Ο ηλεκτρονικός κλιματισμός αποτελεί τμήμα του βασικού εξοπλισμού. Σε επίπεδο ασφάλειας και δη παθητικής, τον πρώτο λόγο έχουν οι επτά αερόσακοι


Μια οθόνη TFT μεγέθους 4,2 ιντσών παρεμβάλεται ανάμεσα στα αναλογικά όργανα του πίνακα οργάνων, προβάλλοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με τον πλέον ευανάγνωστο τρόπο

Κείμενο: Γιάννης Αδάναλης Φωτογραφίες: Toyota

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου