ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

BMW M Power Event

bmw-m-power-event-436794

Στo Poznan, μια πόλη σχεδόν 600.000 κατοίκων που έχει συνδέσει το όνομά της με την ίδρυση του πολωνικού κράτους, τα πάντα περιστρέφονται γύρω από το γραφικό ιστορικό κέντρο του.

Τα πάντα μέχρι οι πύλες ενός «παροπλισμένου» αεροδρομίου, σε απόσταση μερικών χιλιομέτρων από την πέμπτη μεγαλύτερη πόλη της Πολωνίας, ανοίξουν και η ακαδημία ασφαλούς οδήγησης που έχει δημιουργηθεί εκεί με πρωτοβουλία ενός παλαίμαχου οδηγού αγώνων, του S. Zasada, υποδεχθούν τις κορυφαίες προτάσεις που μπορείς να συναντήσεις σήμερα στην γκάμα της BMW.

Κοινό γνώρισμα των δώδεκα καλογυαλισμένων BMW που στέκουν παρατεταγμένες στον χώρο στάθμευσης των εγκαταστάσεων της ακαδημίας αποτελούν τα διακριτικά M, οι πανίσχυροι κινητήρες, τα εξίσου εντυπωσιακά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και οι δίχως καμία αμφιβολία εξεζητημένες προδιαγραφές τους.

Ο ρόλος της «σταχτοπούτας» αυτή τη φορά ανήκει στην τετρακίνητη ΒΜW M235i Coupe των 326 ίππων. Λίγα μέτρα μακρύτερα, τις θηριώδεις Χ5, Χ6 και M6 συνδέει ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας των 4,4 λίτρων, ενώ δύο υπερσυμπιεστές μετρούν οι M3 και M4 Coupe, με την απόδοση του «straight six» κινητήρα να φτάνει τους 431 ίππους και τα 550 Nm ροπής.

Μετά και τις απαραίτητες συστάσεις, το πρόγραμμα της ημέρας ανοίγει με τη δοκιμασία του skidpad. H μάχη με τους νόμους της φυσικής ως συνήθως άνιση, πόσο μάλλον όταν στη βρεγμένη άσφαλτο καλείσαι να κρατήσεις «κλειδωμένο» το τιμόνι της M3 Sedan.

To υγρό στοιχείο σε ακολουθεί και στις επόμενες δοκιμασίες, μόνο που αυτή τη φορά ο σκοπός είναι διαφορετικός και ο ρόλος του συστήματος τετρακίνησης xDrive των X5 Μ και X6 M καθοριστικός στην προσπάθειά σου να διαχειριστείς την απότομη αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα και να επαναφέρεις ένα SUV απόδοσης 575 ίππων και βάρους 2,5 τόνων στον… ίσιο δρόμο.

Η M6 και το αγαπημένο παιδί της συντριπτικής πλειοψηφίας των παρευρισκομένων Μ4 Coupe, έχουν την τιμητική τους στο high speed test που ακολουθεί και «κλείνει» τις δραστηριότητες εντός των ορίων της ακαδημίας ασφαλούς οδήγησης του S. Zasada.

Η διαδικασία του σλάλομ, όπως και η οριοθετημένη διαδρομή που ακολουθεί αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε να διαπιστώσεις για μια ακόμα φορά την ισορροπία που χαρακτηρίζει το πλαίσιο της M4 Coupe.

Iσορροπία που στο τέλος της ευθείας σού επιτρέπει να επιβραδύνεις με απόλυτη ασφάλεια και ακρίβεια, έχοντας νωρίτερα δει τη βελόνα του ταχύμετρου να σημαδεύει την τελική-ηλεκτρονικά περιορισμένη ταχύτητα και να αποκαλύπτει ένα μέρος μόνο των πραγματικών δυνατοτήτων του αυτοκινήτου.

Είτε βρίσκεσαι αρκετά εκατοστά πάνω από το έδαφος, απολαμβάνοντας τη θέα από το αριστερό κάθισμα των X5 M και X6 M είτε πραγματοποιείς χαμηλότερες… πτήσεις, αναζητώντας ανάμεσα στις προδιαγραφές των M6 και M4 την τελειότητα, το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγεις είναι κοινό.

Πέρα από την ισχύ και τις επιδόσεις, εκείνο που κάνει τις προτάσεις που υπογράφει το M Division της BMW να ξεχωρίζουν είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνονται την παρουσία τους στην άσφαλτο, πόσο μάλλον όταν αυτή αποτελεί κομμάτι ενός λιγότερο ή περισσότερο απαιτητικότερου circuit.

Οι BMW M3 Sedan και M4 Coupe με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,671/ 1,877 / 1,424 (M3 Sedan) – 4,671/ 1,870 / 1,383 (Μ4 Coupe)

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,812

Κινητήρας (κ.εκ.): 2.979

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 431/5.500

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 550/1.850

Βάρος (κιλά): Aπό 1.497

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 8,8 (8,3 M DCT)

Εκπομπή CO2 (γραμμ./χλμ.): 204 (194 M DCT)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 4,3 (4,1 M DCT)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 250 (περιορίζεται ηλεκτρονικά)

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου