ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi 90PS

renault-clio-sport-tourer-1-5-dci-90ps-552363

Αν και δεν είναι η πρώτη φορά που ένα αυτοκίνητο πόλης επιχειρεί να καταργήσει τους χωροταξικούς, κατά κύριο λόγο, συμβιβασμούς που προκύπτουν από τις συμπαγείς διαστάσεις του, η εικόνα ενός supermini με μήκος που αγγίζει τα 4,3 μέτρα και αναλογίες που παραπέμπουν ευθέως σε ένα κλασικό station wagon εξακολουθεί να ξενίζει.

Η περίπτωση, βέβαια, του Clio Sport Tourer είναι πολύ διαφορετική, καθώς οι σχεδιαστές της Renault όχι μόνο κατάφεραν να διατηρήσουν ανέπαφο τον δυναμικό χαρακτήρα των «συμβατικών» εκδόσεων του γαλλικού best seller, αλλά χάρισαν στο «μικρό» estate ένα ξεχωριστό και κατά γενική ομολογία ελκυστικό προφίλ.

Ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις, οι ουσιαστικότερες σχεδιαστικές αλλαγές εντοπίζονται στο πίσω τμήμα, ωστόσο, παρατηρώντας το Clio Sport Tourer μπορεί κανείς να εντοπίσει παρεμβάσεις και σε άλλα σημεία του αμαξώματος.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η οροφή, καθώς πέρα από τις μεταλλικές, στην όψη, μπάρες και την εντονότερη κλίση, έχει «διακοσμηθεί» και με ένα πολύ ιδιαίτερο σχεδιαστικό μοτίβο, το οποίο βρίσκει συνέχεια στην πίσω αεροτομή.

Η αισθητή αύξηση στο μέγεθος των φωτιστικών σωμάτων και της πέμπτης πόρτας συνιστά ένα ακόμα στοιχείο που σου επιτρέπει να αναγνωρίσεις και μάλιστα από απόσταση την ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου Clio, πριν καταφύγεις στους αριθμούς και ειδικότερα πριν μπεις στη διαδικασία να… αναζητήσεις τα 20,4 εκατοστά που έχουν προστεθεί στο συνολικό μήκος του αμαξώματος.

Με δεδομένο ότι το μεταξόνιο έχει διατηρηθεί σταθερό, η αρχική εκτίμηση πως ο θάλαμος επιβατών δεν έχει «κερδίσει» κάτι από την εντυπωσιακή αύξηση του συνολικού μήκους επιβεβαιώνεται.

Φυσικά δεν ισχύει το ίδιο για τον χώρο αποσκευών, καθώς από τα 300 λίτρα του «συμβατικού» Clio έχουμε φτάσει στα 443 λίτρα της έκδοσης Sport Tourer ή ακόμα και στα 528 λίτρα, σε περίπτωση που καταφέρεις να αξιοποιήσεις τα 85 λίτρα που κρύβονται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.

Το χαμηλό κατώφλι της πέμπτης πόρτας -η απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος δεν ξεπερνά τα 60 εκατοστά- διευκολύνει τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου βάρους, εξασφαλίζοντας ένα ακόμα συγκριτικό πλεονέκτημα στο… οικογενειακότερο Clio.

Επιστρέφοντας στον θάλαμο επιβατών, το Sport Tourer δεν διαφοροποιείται από το σχεδιαστικό ή το εξοπλιστικό παράδειγμα των υπολοίπων προτάσεων που έχει να επιδείξει η γκάμα του Clio.

Στην έκδοση “DYNAMIC”, την κορυφαία του είδους, πέρα από τα απαραίτητα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, θα συναντήσεις το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Media Nav με την έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών και τις εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, το cruise control, τον ηλεκτρονικό κλιματισμό, την αυτόματη λειτουργία των φωτιστικών σωμάτων όπως άλλωστε και το σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς τη χρήση του παραδοσιακού κλειδιού.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο διάκοσμος του εσωτερικού, καθώς τόσο η ποιότητα των υλικών όσο και το φινίρισμα παραπέμπουν σε προτάσεις ανώτερων κατηγοριών.

Το γεγονός ότι δεν θα δυσκολευτείς να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης ή ότι η ηχομόνωση δεν επιτρέπει στον θόρυβο του κινητήρα να περάσει στον θάλαμο επιβατών, ενισχύουν την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με ένα εξαιρετικά συγκροτημένο τετράτροχο, που κινείται -αν δεν ξεπερνά- στα όρια της κατηγορίας του.

Ενδεχομένως τα πράγματα να ήταν διαφορετικά αν κάτω από το μεταλλικό καπό του Clio Sport Tourer δεν βρισκόταν ο πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων και μάλιστα στην ισχυρότερη-αποδοτικότερη εκδοχή του.

Φυσικά δεν είναι οι 90 ίπποι εκείνοι που κάνουν τη διαφορά –με την ίδια ιπποδύναμη θα βρεις και το τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο σύνολο βενζίνης των 898 κ.εκ.- αλλά τα 220 Nm ροπής, φροντίζοντας με την πληθωρική παρουσία τους να υποβαθμίσουν την απουσία έκτης σχέσης από το σύστημα μετάδοσης.

Πέρα από την αίσθηση πως οδηγείς μια ισχυρότερη πρόταση, αίσθηση που εν μέρει επιβεβαιώνεται από την ικανότητα του αυτοκινήτου να επιταχύνει εν κινήσει με χαρακτηριστική ευκολία, ο κινητήρας diesel των 1,5 λίτρων προσφέρει και τη δυνατότητα να καλύπτεις αποστάσεις με το μικρότερο δυνατό κόστος.

Ακόμα και μέσα στην πόλη, με τη καθοριστική συμβολή του καλορυθμισμένου συστήματος start&stop, πολύ δύσκολα θα δεις τη μέση τιμή της κατανάλωσης να ξεπερνά τα 5 λίτρα/100 χλμ., την ίδια στιγμή που η εκπομπή των 90 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο σε απαλλάσσει από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.

Αντιστοίχως, η αμεσότητα του ηλεκτρικά υποβοηθούμενο συστήματος διεύθυνσης με τις 2,7 στροφές από άκρη σε άκρη σού επιτρέπει να ξεπεράσεις το γεγονός ότι ο όγκος των πληροφοριών που καταλήγει στα χέρια σου, την κρίσιμη στιγμή ίσως να αποδειχθεί… λίγος.

Η συμβατική διάταξη της ανάρτησης (γόνατα McPherson για τους μπροστινούς τροχούς, ημιάκαμπτος άξονας για τους πίσω) και ειδικότερα ο τρόπος με τον οποίο το Clio Sport Tourer διαχειρίζεται τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος σε επαναφέρουν στην πραγματικότητα ενός supermini.

Όχι ότι το «μικρό» estate στερείται της ικανότητας να προσφέρει μια άνετη και ασφαλή μετακίνηση εντός ή εκτός των ορίων μια μεγαλούπολης, ωστόσο, στο τέλος της ημέρας πολύ δύσκολα η ποιότητα κύλισης και οι αντιδράσεις του πλαισίου σε οριακές καταστάσεις μπορούν να συγκριθούν με εκείνες μιας μικρομεσαίας πρότασης.

Άλλωστε με αφετηρία τα 17.490 ευρώ (τιμή χωρίς το όφελος απόσυρσης για την έκδοση diesel χωρητικότητας 1,5 λίτρων και απόδοσης 90 ίππων) το Clio Sport Tourer είναι πιθανότερο να αναμετρηθεί με ένα μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback παρά με οποιοδήποτε άλλο supemini της ελληνικής αγοράς.


Ο κινητήρας diesel των 1.498 κ.εκ. επιβεβαιώνει στην πράξη τον τίτλο του αποδοτικού, εξασφαλίζοντας -με ή χωρίς τη συμμετοχή του συστήματος start&stop- τη δυνατότητα να καλύπτεις αποστάσεις καταναλώνοντας λιγότερα από 5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα


Το Clio ανταποκρίνεται και μάλιστα με ευκολία στις αυξημένες απαιτήσεις που προκύπτουν από το νέο ρόλο του, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια πως τα χαρακτηριστικά απόσβεσης των κακοτεχνιών του οδοστρώματος ή οι αντιδράσεις του πλαισίου σε οριακές καταστάσεις θα μπορούσαν να συγκριθούν με εκείνα μιας μικρομεσαίας πρότασης


Το πλεόνασμα ροπής κρύβει την απουσία έκτης σχέσης από το μηχανικό κιβώτιο που εξοπλίζει το πετρελαιοκίνητο Clio Sport Tourer. Σχεδόν 2.000 ευρώ επιβαρύνει την τιμή του αυτοκινήτου το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων


Ακόμα και ο πίνακας οργάνων δηλώνει την προσπάθεια των σχεδιαστών της Renault να διαφοροποίησουν το Clio από τις συμβατικότερες, στην πλειοψηφία τους, προτάσεις του ανταγωνισμού


Το φινίρισμα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό διαμορφώνουν έναν ιδιαίτερα σύγχρονο διάκοσμο. Η πληρότητα του εξοπλισμού στην κορυφαία έκδοση Dynamic δεν εξαντλείται στις εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας, κρίνοντας από την παρουσία ενός εξαιρετικά εύχρηστου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας


O μεγάλος κερδισμένος από την αύξηση των διαστάσεων και ειδικότερα του μήκους είναι ο χώρος αποσκευών, ο οποίος αύξησε τη χωρητικότητά του από τα 300 στα 443 λίτρα. Το χαμηλό κατώφλι της πέμπτης πόρτας κάνει ακόμα πιο εύκολη την πλήρη αξιοποίησή του


Ένας πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος μεγέθους 85 λίτρων κρύβεται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, ωστόσο, το εξαιρετικά μικρό ύψος του, κάνει δύσκολη την εκμετάλλευσή του


Η συμβολή του κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων, απόδοσης 90 ίππων και 220 Nm ροπής, είναι καθοριστική στην προσπάθεια του Clio Sport Tourer να προσφέρει λύσεις που συνήθως προκύπτουν από μεγαλύτερων διαστάσεων προτάσεις

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου