ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Toyota Yaris HSD 2015: Παιδί της πόλης

toyota-yaris-hsd-2015-παιδί-της-πόλης-749893
Ένα στα τρία Toyota Yaris που πωλούνται σε παγκόσμιο επίπεδο εφοδιάζεται με το υβριδικό σύνολο που η ιαπωνική φίρμα ονομάζει Hybrid Synergy Drive, τη στιγμή που οι πωλήσεις των υβριδικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή ήπειρο αυξάνονται με ετήσιο ρυθμό που ξεπερνά το 34%.

Μπορεί, λοιπόν, το λευκό Yaris HSD που έφτασε στα χέρια μας να αποτελεί την ακριβότερη και για τα ελληνικά δεδομένα τη λιγότερο… αυτονόητη επιλογή στην γκάμα του προσφάτως ανανεωμένου ιαπωνικού supermini, ωστόσο, από τεχνολογική και περιβαλλοντική σκοπιά παραμένει η σημαντικότερη.

Όπως είναι φυσικό το Yaris HSD, το μοναδικό αυτοκίνητο πόλης που εφοδιάζεται με ένα πλήρως υβριδικό σύνολο, ενσωματώνει όλες τις σχεδιαστικές και μη αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν με σκοπό το best seller της Toyota να διατηρηθεί ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις του δημοφιλέστερου segment της ευρωπαϊκής αγοράς.

Πέρα από τις λιγότερο ή περισσότερο εμφανείς αλλαγές στον σχεδιασμό του μπροστινού και του πίσω τμήματος, το ανανεωμένο Yaris -υβριδικό ή μη- παρουσιάζει πλήθος αναβαθμίσεων, εκ των οποίων οι κρισιμότερες έχουν να κάνουν με την ακαμψία του πλαισίου και τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων.

Για αρχή, πάντως, η βελτίωση της αντιληπτής ποιότητας στο εσωτερικό με τη χρήση πιο προσεγμένων υλικών αρκεί για να επαναπροσδιορίσει τη θέση του «μικρού» Τοyota απέναντι στους Ευρωπαίους, κατά κύριο λόγο, ανταγωνιστές τους.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, μιλώντας για την κορυφαία πρόταση στην γκάμα του αυτοκινήτου, ο κατάλογος των εφαρμογών άνεσης και ασφάλειας είναι εξαιρετικά πλήρης, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων έγχρωμη οθόνης αφής 7 ιντσών την οποία αξιοποιεί τόσο το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας όσο και το υβριδικό σύνολο, οπτικοποιώντας τη λειτουργία του.

Χαμηλότερα, ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων βρίσκεται κατά 3 εκατοστά πιο κοντά στο δεξί σου χέρι, αποτελώντας την αφετηρία βελτίωσης των εργονομικών χαρακτηριστικών του θαλάμου επιβατών.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφέρουμε ότι παρά τα πρόσθετα μέρη του υβριδικού συνόλου, όπως το ηλεκτρικό μοτέρ και οι μπαταρίες νικελίου-μετάλλου, ο χώρος για επιβάτες και αποσκευές δεν έχει περιοριστεί, ενώ και το συνολικό βάρος έχει διατηρηθεί στα επίπεδα της πετρελαιοκίνητης έκδοσης του αυτοκινήτου.

Στην άνεση των επιβατών, ωστόσο, συμβάλλει τόσο η βελτιωμένη ηχομόνωση όσο και οι νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων αλλά και το ενισχυμένο, σε επίπεδο ακαμψίας, πλαίσιο.

Παράλληλα, το αναβαθμισμένο λογισμικό της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου του συστήματος διεύθυνσης υπόσχεται καλύτερη αίσθηση και ο νέος, ημι-άκαμπτος άξονας την περαιτέρω βελτίωση των οδηγικών χαρακτηριστικών.

Βέβαια σε μια πρόταση, όπως το Yaris HSD, τα δυναμικά χαρακτηριστικά του πλαισίου δεν θα μπορούσαν να διεκδικήσουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Χωρίς να χάνει την ικανότητά του να κινείται με χαρακτηριστική άνεση και ασφάλεια στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο, το υβριδικό supermini της Toyota βγάζει το ψωμί του «γράφοντας» χιλιόμετρα μέσα στην πόλη.

Σε αυτές τις συνθήκες το υβριδικό σύνολο, το οποίο συνδυάζει τον γνώριμο από το παρελθόν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 1,5 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, θα αποδώσει τα μέγιστα, επισκιάζοντας ακόμα και την αποδεδειγμένη αποδοτικότητα του πετρελαιοκινητήρα των 1,4 λίτρων της έκδοση D-4D.

Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου έχει περιοριστεί στα 3,3 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 75 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, γεγονός που αποτυπώνει στα χαρτιά την εξαιρετικά αποδοτική λειτουργία του Hybrid Synergy Drive.

H τελευταία οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στην ικανότητα του συστήματος να ανακτά ταχύτερα την κινητική ενέργεια π.χ. κατά τη φάση της επιβράδυνσης, κάτι που με τη σειρά του εξασφαλίζει τη συχνότερη συμμετοχή του ηλεκτροκινητήρα στη διαδικασία της κίνησης.

Αν μάλιστα οι συνθήκες το ευνοήσουν, το Yaris HSD διατηρεί τη δυνατότητα να καλύπτει μικρές αποστάσεις με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Σίγουρα, η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων θα μπορούσε να είναι καλύτερη, όπως καλύτερη θα μπορούσε να είναι και η αίσθηση που αποκομίζεις από το πεντάλ του φρένου.

Ωστόσο, τo υβριδικό Yaris δεν έκρυψε ποτέ τις ιδιαιτερότητές του. Αντιθέτως, επένδυσε σε αυτές σε μια προσπάθεια να διαφοροποιηθεί ανάμεσα στο πλήθος των προτάσεων που έχει να παρουσιάσει η ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.

Παρά την παρουσία των μπαταρίων νικελίου-μετάλλου και του ηλεκτρικού μοτέρ, το βάρος του Yaris HSD δεν κινείται πολύ μακριά από τα επίπεδα της πετρελαιοκίνητης έκδοσης. Οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δευτερόλεπτα) επαρκούν, δεδομένου του αστικού προσανατολισμού του αυτοκινήτου

Το υβριδικό σύνολο ανακτά με μεγαλύτερη ταχύτητα-αποτελεσματικότητα την κινητική ενέργεια, γεγονός που επιτρέπει στο ηλεκτρικό μοτέρ να συμμετέχει πιο ενεργά στην κίνηση του ανανεωμένου Yaris. Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου φτάνει τα 3,3 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 75 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο

Οι αλλαγές στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, σε συνδυασμό με την ενίσχυση της ακαμψίας του πλαισίου, έχουν προσδώσει στο ανανεωμένο Yaris πιο ώριμα χαρακτηριστικά. Στην περίπτωση της υβριδικής έκδοσης περιθώρια βελτίωσης εξακολουθεί να διαθέτει η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων και του συστήματος πέδησης

Η κορυφαία εξοπλιστική έκδοση του ανανεωμένου Yaris συναντά τα ποιοτικά και εξοπλιστικά στάνταρ ανώτερων κατηγοριών. Εξίσου σημαντική είναι και η αναβάθμιση της έγχρωμης οθόνης αφής που, μεταξύ άλλων, φιλοξενεί τις ενδείξεις του υβριδικού συνόλου
Παρά την παρουσία των μπαταρίων νικελίου-μετάλλου και του ηλεκτρικού μοτέρ, το βάρος του Yaris HSD δεν κινείται πολύ μακριά από τα επίπεδα της πετρελαιοκίνητης έκδοσης. Οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δευτερόλεπτα) επαρκούν, δεδομένου του αστικού προσανατολισμού του αυτοκινήτου

Το υβριδικό σύνολο ανακτά με μεγαλύτερη ταχύτητα-αποτελεσματικότητα την κινητική ενέργεια, γεγονός που επιτρέπει στο ηλεκτρικό μοτέρ να συμμετέχει πιο ενεργά στην κίνηση του ανανεωμένου Yaris. Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου φτάνει τα 3,3 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 75 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο

Οι αλλαγές στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, σε συνδυασμό με την ενίσχυση της ακαμψίας του πλαισίου, έχουν προσδώσει στο ανανεωμένο Yaris πιο ώριμα χαρακτηριστικά. Στην περίπτωση της υβριδικής έκδοσης περιθώρια βελτίωσης εξακολουθεί να διαθέτει η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων και του συστήματος πέδησης

Η κορυφαία εξοπλιστική έκδοση του ανανεωμένου Yaris συναντά τα ποιοτικά και εξοπλιστικά στάνταρ ανώτερων κατηγοριών. Εξίσου σημαντική είναι και η αναβάθμιση της έγχρωμης οθόνης αφής που, μεταξύ άλλων, φιλοξενεί τις ενδείξεις του υβριδικού συνόλου

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου