ΑΛΜΥΡΟΣ

Οι παραγωγοί στρέφονται στο λάδι

οι-παραγωγοί-στρέφονται-στο-λάδι-169688

Απότομα σταμάτησε η συγκομιδή ελιάς στα χωριά του Αλμυρού, αφού εξαιτίας της μεγάλης παραγωγής η τιμή της ελιάς έπεσε σε σχέση με πέρυσι, με αποτέλεσμα οι παραγωγοί να προτιμούν να τις κρατήσουν για παραγωγή λαδιού, αφού φέτος το λάδι δίνει καλύτερη τιμή σε σχέση με πέρυσι. Μάλιστα από 1,5 ευρώ που ήταν πέρυσι φέτος η τιμή αναμένεται να αγγίζει μέχρι και 3 ευρώ!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αθηνά Τσιργή

Συγκεκριμένα οι παραγωγοί του Αλμυρού ξεκίνησαν την συγκομιδή της πράσινης ελιάς στα μέσα Σεπτεμβρίου και αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη μερίδα παραγωγών σταμάτησαν την συγκομιδή, αφού διαπίστωσαν ότι η τιμή που δίνουν οι έμποροι δεν του συμφέρει να πληρώσουν τα συνεργεία αλλά και τα έξοδα μεταφοράς. Μάλιστα αυτό παρατηρείται εντονότερα στα χωριά που έχουν μονοκαλλιέργεια ελιάς όπως η Σούρπη, ο Πτελεός και το Αχίλλειο.

Όπως αναφέρουν οι παραγωγοί της περιοχής, η πλειοψηφία των έμπορων επικαλούμενοι την οικονομική κρίση θέλουν να παραλάβουν το προϊόν σε εξευτελιστικές τιμές, ενώ παράλληλα η πληρωμή ως είθισται γίνεται με 20% προκαταβολή και τα υπόλοιπα εξοφλούνται με επιταγή μέσα στο επόμενο διάστημα. Σε περιπτώσεις που ο παραγωγός θέλει να πληρωθεί τοις μετρητοίς, οι έμποροι ζητάνε καλύτερη τιμή.

Χαρακτηριστικά όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Αλμυρού κ. Δημήτρης Νάνας: «Φέτος παρά την υπερπαραγωγή ελιάς, δεν θα λέγαμε ότι είναι καλή χρονιά για τις ελιές. Για αυτό το φαινόμενο ίσως φταίει η έλλειψη ρευστότητας των εμπόρων αλλά και η υπερπροσφορά ελιάς», καταλήγει ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Αλμυρού.

Από την άλλη θετικά είναι τα μηνύματα που έρχονται από την τιμή του λαδιού, η οποία φέτος παρουσιάζει καλύτερη τιμή σε σχέση με πέρυσι. Χαρακτηριστικά πέρσι η τιμή λαδιού, σύμφωνα με τον κ. Νανά, κυμαίνονταν γύρω στο 1,50 ευρώ ενώ φέτος αναμένεται να φτάσει από 2,50 μέχρι και 3 ευρώ.

Οπότε είναι επόμενο οι περισσότεροι παραγωγοί να προτιμήσουν να κρατήσουν τις ελιές τους και να τις κάνουν λάδι, αφού θα έχουν μεγαλύτερο κέρδος.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου