Οι μαθητές του Γυμνασίου Ευξεινούπολης εκπαιδεύτηκαν στην ΚΑΡΠΑ

Τελευταία ενημέρωση: 2018-02-02, 13:37:59
Οι μαθητές του Γυμνασίου Ευξεινούπολης εκπαιδεύτηκαν στην ΚΑΡΠΑ

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Ευξεινούπολης είχαν την τύχη να εκπαιδευτούν αποκλειστικά στην ΚΑΡΠΑ στα πλαίσια του 1ου Πανελλαδικά Επίσημου Σεμιναρίου Βασικής Υποστήριξης της Ζωής με τη χρήση του Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή, με την επίσημη Ευρωπαϊκή Πιστοποίηση σε σχολεία, που οργανώθηκε  στο σχολείο από το Καρδιολογικό Τμήμα του 404 ΓΣΝΛ, το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης (ERC) την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2018.

Διευθυντής του Σεμιναρίου ήταν ο Στρατιωτικός Καρδιολόγος Γιατρός Παρίσης Χαράλαμπος και εκπαιδευτές οι: Μπουλέτης Αχιλλέας, Πάλλα Δήμητρα, Οικονόμου Κων/νος, Σταυραντώνη Μαρία, Χατζηδημητρίου Κων/να και Αγγελασοπούλου Μαρία.

Η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση επιβίωσης θυμάτων εξωνοσοκομειακής καρδιακής ανακοπής, σύμφωνα με στοιχεία της μελέτης EURECA ONE, στην οποία συμμετείχαν 27 ευρωπαϊκές χώρες.

H προσπάθεια για τη βελτίωση των απελπιστικά χαμηλών ποσοστών επιβίωσης μετά από εξωνοσοκομειακή καρδιακή ανακοπή, που ευθύνεται για το θάνατο 750.000 ανθρώπων ετησίως στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, στρέφεται σχεδόν αποκλειστικά στην αύξηση του ποσοστού εφαρμογής Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) από τους παρευρισκόμενους πολίτες, αφού έχει καταδειχθεί ότι η άμεση έναρξη βασικής υποστήριξης της ζωής (BLS) από τους παρευρισκόμενους μάρτυρες, ιδιαίτερα όταν συνδυάζεται με τη χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή (AED) στις περιπτώσεις που αυτός είναι διαθέσιμος, μπορεί να καλύψει το κενό μεταξύ του χρόνου κατάρρευσης και της άφιξης των υπηρεσιών Επείγουσας Προνοσοκομειακής Φροντίδας και να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση της επιβίωσης.

Η εκπαίδευση των μαθητών κατά τη διάρκεια του προγράμματος εκπαίδευσης, το οποίο είναι πιστοποιημένο και διεθνώς αναγνωρισμένο, περιείχε μαθήματα εκμάθησης θεωρητικών γνώσεων και πρακτική σε πραγματικά σενάρια, έτσι ώστε οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν γερή βάση και να μπορούν να αντιδράσουν αποτελεσματικά όταν προκύψει κάποια έκτακτη ανάγκη.

Τα παιδιά είναι συχνά παρόντα σε επείγουσες καταστάσεις για τη ζωή και αν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένα, μπορούν να είναι εξίσου αποτελεσματικά με τους ενήλικες στη διάσωση μίας ζωής. Το σχολικό περιβάλλον είναι το ιδανικό περιβάλλον, καθώς εκεί η μάθηση είναι η κύρια δραστηριότητα. Οι δεξιότητες που αποκτώνται αυξάνουν την αυτοεκτίμηση των μαθητών, το αίσθημα προσωπικής ευθύνης, καθώς και την έννοια του προσωπικού καθήκοντος στην κοινωνία.

Οι δεξιότητες της βασικής υποστήριξης της ζωής είναι απλές,  εύκολες στη διδασκαλία και τη μάθηση, και με  λίγες ώρες της σχολικής τους ζωής, τα παιδιά μπορούν να διδαχθούν τις βασικές δεξιότητες που χρειάζονται για να σώσουν μια ζωή.

Τα υψηλότερα ποσοστά εφαρμογής Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) από παρευρισκόμενους και παρεπόμενα επιβίωσης μετά από εξωνοσοκομειακή καρδιακή ανακοπή καταγράφονται σε χώρες όπου έχει θεσμοθετηθεί η εκπαίδευση των μαθητών σχολικής ηλικίας στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ).

Η Διεύθυνση του σχολείου ευχαριστούν τον κ. Παρίση Χαράλαμπο και την ομάδα του για την μοναδική εμπειρία που έζησαν οι μαθητές και την ευκαιρία που τους δόθηκε να αποκτήσουν  πιστοποιημένες γνώσεις στην ΚΑΡΠΑ.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
3
+
1
=