ΑΛΜΥΡΟΣ

Διαμαρτυρίες στον Αλμυρό για το πρόγραμμα απονιτροποίησης

διαμαρτυρίες-στον-αλμυρό-για-το-πρόγρ-521964

Nα αρθεί η αδικία για τον Πλάτανο και τα χωριά του πρώην Δήμου Σούρπης, τα οποία δεν περιλαμβάνονται στα προγράμματα απονιτροποίησης, ζητούν κάτοικοι των εν λόγω περιοχών.

Οι ενεργοί αγρότες των Δημοτικών Διαμερισμάτων Πλατάνου, Σούρπης, Αγ. Τριάδας και Δρυμώνα διαμαρτύρονται έντονα επειδή για δεύτερη πενταετία εξαιρούνται από τα προγράμματα απονιτροποίησης.

Όπως αναφέρεται σε επιστολή του Χ. Τσιοκάρα, «οι συγκεκριμένες περιοχές είχαν ενταχθεί σε προηγούμενο πρόγραμμα για μια πενταετία, κατά συνέπεια η εξαίρεση από το πρόγραμμα σε παρόντα χρόνο δημιουργεί προβλήματα ζωτικής σημασίας στο περιβάλλον, στη βιωσιμότητα της γεωργίας (αύξηση συγκέντρωσης αλάτων, ερημοποίηση, κ.ά.). Σύμφωνα με τους χάρτες του ΕΘΙΑΓΕ οι περιοχές αυτές χαρακτηρίζονται “υψηλής και μέσης επικινδυνότητας” (σε σχέση με άλλες που χαρακτηρίζονται “χαμηλής επικινδυνότητας”)».

Με δεδομένο ότι μεταξύ των περιοχών που από το 1999 χαρακτηρίστηκαν ως «ευπρόσβλητες από τη νιτρορύπανση ζώνες», είναι και η περιοχή της Θεσσαλίας. Η λεκάνη απορροής του Αλμυρού περιλαμβάνει ολόκληρα ή τμήματα των κοινοτικών διαμερισμάτων της περιοχής. Μεταξύ των κριτηρίων που ορίζει η σχετική ευρωπαϊκή Οδηγία είναι και αυτό της συγκέντρωσης νιτρικών στα υπόγεια νερά πάνω από 50mg ανά λίτρο. Ο κ. Τσιοκάρας σημειώνει ότι είναι περισσότερο από αναγκαίος ο επαναπροσδιορισμός των ευπρόσβλητων στη νιτρορύπανση περιοχών σε τακτά χρονικά διαστήματα, με την αξιοποίηση μετρήσεων σε συνεχή βάση τόσο σε θέση όσο και σε χρόνο, μέσω της λειτουργίας σταθερού δικτύου παρακολούθησης.

«Σε περίπτωση δε που οι μετρήσεις, οι οποίες θα πρέπει να γίνουν άμεσα, υπερβούν τα θεσμοθετημένα όρια, τότε η ένταξη των περιοχών αυτών στο συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι απαραίτητη προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα ποσοτικής και ποιοτικής υποβάθμισης του υδροφόρου ορίζοντα αλλά και της γονιμότητας του εδάφους, όπως άλλωστε έχουν επισημάνει και οι γεωπόνοι της περιοχής» καταλήγει.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου