ΤΟΠΙΚΑ

12.000 τόνοι ελιάς στις ΗΠΑ ~ Από τη βολιώτικη εταιρεία Σιούρας

12-000-τόνοι-ελιάς-στις-ηπα-από-τη-βολιώτικ-557156

Κυριαρχούν οι ελληνικές ελιές σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου

Ολο και περισσότερους οπαδούς ανά τον κόσµο κερδίζει η επιτραπέζια ελιά που καταγράφει αύξηση κατανάλωσης 167,4% τα τελευταία 25 χρόνια, σύµφωνα µε την τελευταία έκθεση του ∆ιεθνούς Συµβουλίου Ελαιολάδου (IOC) βάσει των στοιχείων του 2013. Μάλιστα, συγκριτικά µε τη δεκαετία του 1990, οι ποσότητες που καταναλώνονται παγκόσµια σήµερα είναι 2,7 φορές µεγαλύτερες, όπως προκύπτει από τη µελέτη.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΚΙΔΗΣ

Περισσότερη ζήτηση για επιτραπέζια ελιά και µάλιστα κατά 81,5% σηµειώνουν και οι ευρωπαϊκές χώρες, συγκριτικά µε το 1990. Συγκεκριμένα, από τους 346.400 τόνους ελιάς που «έτρωγαν» οι Ευρωπαίοι το 1990-91, το 2014-15 φτάσανε τους 629.000 τόνους, γεγονός ενδεικτικό της µεγάλης απήχησης του προϊόντος και στην ενδοκοινοτική αγορά.

Ανάρπαστες επίσης γίνονται οι ελληνικές ελιές στην αμερικανική αγορά των ΗΠΑ κατέχοντας ήδη το 70% του μεριδίου αγοράς.

«Πράγματι οι ελληνικές ελιές κατέχουν ηγετική θέση στις ΗΠΑ», τονίζει ο κ. Αντ. Σιούρας της ιστορικής βολιώτικης εταιρείας επεξεργασίας ελαιών που εξάγει 12.000 τόνους ελαιών ετησίως, κυρίως στις ΗΠΑ και την Ε.Ε., απασχολώντας 90 άτομα στη μονάδα της στην Α ΒΙΠΕ Βόλου.

«Είναι αλήθεια πως υπάρχει κάθε χρόνο αύξηση της ζήτησης και φέτος καταγράφουμε ήδη αύξηση 12% με εκτιμώμενο τζίρο στα 23 εκατ. ευρώ. Το πλεονέκτημα των προϊόντων μας που βρίσκονται στην πρώτη θέση, είναι το γεγονός ότι οι ελιές μας είναι φυσικές ως προς τη γεύση και το χρώμα. Αντίθετα ελιές από άλλες χώρες, χρωματίζονται με χημικά μέσα (comfit) και είναι λογικό οι καταναλωτές να επιλέγουν φυσικό προϊόν που δεν περιέχει χημικές ουσίες», επισημαίνει ο κ. Σιούρας.

«Οι ελιές μας, καταλήγει, διατηρούν το φυσικό χρώμα και τη γεύση τους με μοναδική επεξεργασία σε κάποιες ποικιλίες ως προς την εκπίκρανση, επεξεργασία που δεν αλλοιώνει τα βασικά χαρακτηριστικά του καρπού».

Παράλληλα με την ποιότητα των ελληνικών προϊόντων, όπως οι ελιές της Μαγνησίας, κρίνεται σημαντική η διάχυση στην αμερικανική αγορά στοιχείων για τη διατροφική αξία των προϊόντων, συνοδευόμενων από πληροφορίες για τρόπους κατανάλωσή τους, για λόγους «εκπαίδευσης» των καταναλωτών.

Περαιτέρω, αξίζει να σημειωθεί ότι η καινοτομία είναι ιδιαίτερα ελκυστική για τον Αμερικανό καταναλωτή. Οι καινοτομικές συσκευασίες μπορούν να υπερκεράσουν ανταγωνίστριες μάρκες και να στοχεύσουν στην κάλυψη της ανάγκης των καταναλωτών στις ΗΠΑ για πρακτικότητα και ευκολία στην χρήση του προϊόντος.

Το τρίπτυχο «ποιότητα – τιμή – συσκευασία» και το σημείο ισορροπίας των τριών αυτών παραμέτρων χρειάζεται να κατακτήσει ο Ελληνας εξαγωγέας, ώστε να εδραιωθούν τα προϊόντα του στη συνείδηση των Αμερικανών καταναλωτών και να κατορθώσουν να σταθούν διαχρονικά στην αγορά των ΗΠΑ. Η ανάδειξη της ποιότητας και της ποικιλίας των ελληνικών προϊόντων, σε συνδυασμό με την προσφορά μίας πρακτικής και εύκολης συσκευασίας σε προσιτή τιμή, εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για την περαιτέρω διείσδυση των ελληνικών εξαγωγών στην πολλά υποσχόμενη αγορά των ΗΠΑ.

Τέλος, σημειώνεται ότι, όσοι σκέφτονται να επιχειρήσουν κάποιο άνοιγμα στις διεθνείς αγορές και δη στις ΗΠΑ, οφείλουν να γνωρίζουν τα μυστικά της αγοράς που ενδιαφέρονται να προσεγγίσουν επαγγελματικά, όπως, για παράδειγμα, τις διαδικασίες εισαγωγών και εξαγωγών, τις τελωνειακές και φορολογικές διαδικασίες, κλπ, ενώ κρίνεται αναγκαία η εκ των προτέρων χάραξη εξωστρεφούς στρατηγικής (σχέδιο δράσης, εντοπισμός αγοράς, κλπ).

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου