ΤΟΠΙΚΑ

Μεγάλη ζήτηση για νέες συνδέσεις φυσικού αερίου στο Βόλο

μεγάλη-ζήτηση-για-νέες-συνδέσεις-φυσι-568241

Μειώνεται τουλάχιστον 16% η τιμή φυσικού αερίου στη Θεσσαλία

Μειωμένες κατά 16% θα είναι οι τιμές του φυσικού αερίου για τον τρέχοντα μήνα Απρίλιο σε σχέση με το Μάρτιο για όλους τους πελάτες της ΕΠΑ Θεσσαλίας (νοικοκυριά, βιομηχανία, εμπορική χρήση) για τις ποσότητες που καταναλώνουν από την 1η Απριλίου 2015 και μετά.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΚΙΔΗΣ

Οι μειώσεις οφείλονται στην υποχώρηση των τιμών του πετρελαίου, καθώς ο τρόπος υπολογισμού της τιμής του αερίου προκύπτει με βάση τις διεθνείς τιμές του αργού του προηγούμενου εξαμήνου.

Η απόφαση της ΔΕΠΑ για μειώσεις τιμολογίων, υιοθετείται και από τις υπόλοιπες Εταιρίες Παροχής Αερίου και εκτός από τις καταναλώσεις του Απριλίου, οι μειωμένες τιμές κατά 16% θα ισχύσουν και στη συνέχεια.

«Είναι ανοικτό το ενδεχόμενο να προκύψει νέα μείωση τιμολογίων τον Ιούλιο», τονίζει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της ΕΠΑ Θεσσαλίας κ. Λεων. Μπακούρας και επισημαίνει πως σε κάθε περίπτωση τα τιμολόγια φυσικού αερίου θα είναι μειωμένα το 2015 σε σύγκριση με το 2014».

Οπως αναφέρει ο κ. Μπακούρας, η μείωση των τιμολογίων που μπορεί να φτάσει το 20%, θα γίνει ιδιαίτερα αισθητή τη χειμερινή περίοδο καθώς τότε θα υπάρχουν καταναλώσεις για θέρμανση συνεπώς μεγαλύτεροι λογαριασμοί.

«Αυτή την περίοδο που αρχίζει η διάθεση Φ.Α. με τις μειωμένες τιμές, οι περισσότερες οικιακές καταναλώσεις αφορούν τη θέρμανση νερού. Συνεπώς στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, οι μειώσεις θα είναι αισθητές όταν θα υπάρχουν καταναλώσεις για θέρμανση. Ωστόσο, σε βιομηχανίες, βιοτεχνίες και εμπορικές χρήσεις, ξενοδοχεία, εστιατόρια κ.α., οι μειώσεις τιμών θα αποτυπωθούν στους πρώτους λογαριασμούς του Ιουνίου και θα είναι σημαντικές.

Αύξηση συμβάσεων

Στο μεταξύ, ζωηρό είναι το ενδιαφέρον για νέες συνδέσεις στο Βόλο, τον Αλμυρό και γενικότερα τη Μαγνησία καθώς όλο και περισσότεροι ένοικοι πολυκατοικιών που βίωσαν φέτος ένα βαρύ χειμώνα χωρίς κεντρική θέρμανση, αυτονομούνται και επιλέγουν ατομικό σύστημα θέρμανσης για τα διαμερίσματά τους.

«Υπάρχει, μετά το Πάσχα ιδιαίτερα, μεγάλο ενδιαφέρον για νέες συμβάσεις. Σε πολλές πολυκατοικίες που δεν λειτούργησε το κεντρικό σύστημα θέρμανσης λόγω αδυναμίας αγοράς πετρελαίου θέρμανσης από κάποιους ενοίκους, αποφασίζουν την τοποθέτηση αυτόνομων καυστήρων Φυσικού Αερίου», επισημαίνει ο κ. Μπακούρας.

Επιδότηση για αλλαγή λέβητα

Παράλληλα, το προσεχές διάστημα αναμένεται να αρχίσει η εφαρμογή του προγράμματος επιδοτούμενης αντικατάστασης λέβητα θέρμανσης και ήδη από τη Θεσσαλία έχουν υποβληθεί περίπου 2.500 αιτήματα εκ των οποίων 800-1.000 περίπου από τη Μαγνησία.

Το συνολικό ποσό που θα διατεθεί για επιδότηση ανέρχεται σε 15 εκατ. ευρώ από τα οποία τα 10 εκατ. θα διατεθούν την Αττική, τα 2 εκατ. στην Κεντρική Μακεδονία και τα 3 εκατ. στη Θεσσαλία.

Οπως έχει ήδη ανακοινωθεί, με το ποσό των 1.000 έως και 5.500 ευρώ θα επιδοτείται το κόστος μετατροπής των λεβήτων αυτόνομης και κεντρικής θέρμανσης πετρελαίου σε λέβητες φυσικού αερίου. Το ποσό αντιστοιχεί στο 60% του κόστους εγκατάστασης θέρμανσης φυσικού αερίου και δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα επιδότησης έχουν όσοι τα ακίνητά τους βρίσκονται σε οδούς με τιμή ζώνης έως 2.500 τ.μ. χωρίς άλλο εισοδηματικό κριτήριο. Η επιδότηση εξαρτάται από το μέγεθος του καυστήρα.

Εως 35.000 θερμίδες η ανώτατη ενίσχυση είναι 1.000 ευρώ, ενώ από εκεί και πάνω η ενίσχυση διαφοροποιείται ανάλογα με το αν εκτός από τον καυστήρα θα αλλάξει και ο λέβητας. Συγκεκριμένα από 35.000-120.000 θερμίδες η επιδότηση είναι 1.500 ευρώ και 2.000 με αλλαγή λέβητα, από 120.000-170.000 θερμίδες δίνονται 2.300 ευρώ (3.000 με αλλαγή λέβητα), από 170.000-200.000 θερμίδες επιδότηση 3.300 ευρώ (4.000 με αλλαγή λέβητα) και πάνω από 200.000 θερμίδες επιδότηση 4.700 ευρώ (5.500 με λέβητα).

Ενδεικτικά, για μονοκατοικία το κόστος μετατροπής είναι 2.000 ευρώ και η επιδότηση 1.000 ευρώ. Για πολυκατοικία με 10 διαμερίσματα το κόστος μετατροπής είναι 5.000 ευρώ και η επιδότηση 3.000 ευρώ. Για πολυκατοικία με 20 διαμερίσματα το κόστος είναι 9.000 ευρώ και η επιδότηση θα είναι 5.500 ευρώ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου