ΤΟΠΙΚΑ

ΚΚΕ: Και η Μαγνησία στο έλεος εγκληματικής έλλειψης έργων αντιπλημμυρικής προστασίας

κκε-και-η-μαγνησία-στο-έλεος-εγκληματι-227231

«Και η Μαγνησία στο έλεος της εγκληματικής έλλειψης έργων αντιπλημμυρικής προστασίας», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Επιτροπή Μαγνησίας του ΚΚΕ, επιρρίπτοντας ευθύνες στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και στις δημοτικές Αρχές.

Αναλυτικά, στην ανακοίνωση του ΚΚΕ αναφέρονται τα ακόλουθα: “Οι 20 νεκροί άνθρωποι, οι τραυματίες, οι τεράστιες καταστροφές σε Μάνδρα, Νέα Πέραμο, Μαγούλα, είναι το αποτέλεσμα ενός προδιαγεγραμμένου πολιτικού εγκλήματος με έναν και βασικό υπεύθυνο. Την πολιτική που εφαρμόζουν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, σήμερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, μαζί με την Περιφερειακή και Τοπική Διοίκηση. Όλοι τους, ενώ ξέρουν καλά τον επείγοντα χαρακτήρα των έργων αντιπλημμυρικής προστασίας, προτεραιότητά τους έχουν άλλα έργα, με μοναδικό κριτήριο την κερδοφορία του κεφαλαίου. Διαθέτουν εκατομμύρια ευρώ για έργα, υποδομές και φοροαπαλλαγές του κεφαλαίου και μοιράζουν «ψίχουλα» για έργα πραγματικής προστασίας των εργαζομένων από πλημμύρες, σεισμούς, φωτιές και άλλα φαινόμενα.

Αυτή η απάνθρωπη πολιτική όλων των αστικών κυβερνήσεων αποδεικνύεται και από την έλλειψη επαρκών αντιπλημμυρικών έργων και στη Μαγνησία, που έχει δεχτεί αμέτρητες καταστροφές στο πρόσφατο παρελθόν από πλημμύρες, με τελευταίο γεγονός τις καταστροφές στη Σκόπελο το 2015.

Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά. Από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων,για το 2016, διατέθηκαν 150.000 € για καθαρισμό υδατορεμάτων, ενώ για το 2017, βρίσκονται σε εξέλιξη αντίστοιχες εργασίες ύψους 500.000 €, που αντιστοιχούν στο καθαρισμό φερτών υλών στις εκβολές των χειμάρρων σε μήκος 12,4 χλμ., από τα συνολικά 8.000 χλμ. υδατορεμάτων στη Μαγνησία. Ουσιαστικά τα αναφερόμενα ως «έργα» αφορούν εργασίες λίγων δεκάδων ή εκατοντάδων μέτρων στις απολήξεις ορισμένων ρεμάτων, με αποσπασματικό σχεδιασμό στη αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων, χωρίς να γίνονται ολοκληρωμένα έργα προστασίας.

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας όπως και οι δημοτικές αρχές έχουν τεράστιες ευθύνες γι’ αυτήν την κατάσταση. Αρκεί να σημειώσουμε ότι για έργα βιώσιμης αστικής ανάπλασης, όπως ονομάζονται, πίσω από τα οποία κρύβονται μικρότερα ή μεγαλύτερα επιχειρηματικά συμφέροντα, καθώς επίσης και η «διαχείριση της ακραίας φτώχειας», με ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών με ΚΟΙΝΣΕΠ, ΜΚΟ, κ.ά., μόνο για το Δήμο Βόλου, διατίθενται στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020, 15 εκ. €, ενώ εκατοντάδες χιλιάδες € δίνονται κάθε χρόνο για έργα «βιτρίνας». Τη ίδια στιγμή, υδατορέματα (Κραυσίδωνας, Ξηριάς, Άναυρος) , που διαπερνούν τον οικιστικό ιστό του Βόλου παραμένουν ακαθάριστα, μπαζομένα, με σκουπίδια, με απεριποίητη βλάστηση, μια κατάσταση που μπορεί να ακυρώσει τα όποια αντιπλημμυρικά έργα έχουν γίνει.

Ακόμη προβλήματα σημαντικών καθυστερήσεων αντιπλημμυρικής προστασίας εντοπίζονται στην Παιδόπολη Αγριάς και μέσα στην Αγριά Βόλου. Στον Αλμυρό δεν υπάρχει καμιά μέριμνα για αντιπλημμυρική προστασία και τον καθαρισμό και τη διάνοιξη χειμάρρων (Ξηριάς, Χολόρεμα, Πλατανόρεμα, Σαλαμπριάς). Στο Νότιο Πήλιο δεν υπάρχουν υποδομές για τον καθαρισμό των χειμάρρων, με κύρια αιτία την ύπαρξη επίπεδων γεφυρών στους παραλιακούς οικισμούς που δεν επιτρέπει στα μηχανήματα να κάνουν ουσιαστική δουλειά. Στο Δήμο Ζαγοράς – Μουρεσίου παρατηρούνται εκτεταμένες κατολισθήσεις εδαφών με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεταξύ των άλλων σοβαρών προβλημάτων και πλημμυρικά φαινόμενα. Στο Δήμο Σκοπέλου η αντιπλημμυρική θωράκιση του νησιού, με μελέτες, με τα αναγκαία έργα, μετά και τις καταστροφές του 2015 έχει αντιμετωπιστεί μόνο το 10%. Και ο κατάλογος των ελλείψεων και της εγκληματικής αδιαφορίας της κυβέρνησης, για χάρη της «δίκαιης ανάπτυξης» και την κερδοφορία του κεφαλαίου παραμένει αμέτρητος.

Η Τ.Ε. Μαγνησίας του ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους λαός να αγωνιστεί και να διεκδικήσει έργα και υποδομές που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες του, θα προστατεύουν τη ζωή του. Όλα όσα συνέβησαν στη Μάνδρα Αττικής, θέτουν επιτακτικά την ανάγκη να παρθούν επείγοντα μέτρα για την ανακούφιση των πληγέντων και για την αποκατάσταση των ζημιών. Σήμερα χρειάζεται να δυναμώσει ο αγώνας για έναν ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης με κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό της οικονομίας με κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής και εργατικό έλεγχο. Στο πλαίσιο αυτό, ο ενιαίος κρατικός φορέας κατασκευών θα σχεδιάζει και θα υλοποιεί έργα που θα καλύπτουν το σύνολο των κοινωνικών αναγκών, συνδυάζοντας αρμονικά την κάλυψη των αναγκών για ασφαλείς και ποιοτικές υποδομές κατοικίας, εργασίας, άθλησης, διασκέδασης, μεταφοράς, με προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος από φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές”.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου