Ενοχος ο οδηγός της μοιραίας νταλίκας

Τελευταία ενημέρωση: 2017-02-14, 16:02:04
Εξω από τα δικαστήρια γονείς και συγγενείς των αδικοχαμένων παιδιών ζητούσαν δικαίωση
Ενοχος ο οδηγός της μοιραίας νταλίκας

Συνολική ποινή φυλάκισης 7 ετών επέβαλε χθες το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Βόλου σε βάρος του 22χρονου οδηγού που κρίθηκε ένοχος για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, σχετικά με το τραγικό δυστύχημα τον Ιούλιο του 2016 στο 36ο χλμ της Π.Ε. Βόλου – Λάρισας, μεταξύ Ριζομύλου και Στεφανοβικείου, όπου έχασαν τη ζωή τους ο Φίλιππος Καπανιάρης, 20 ετών από το Ριζόμυλο, και οι αδερφές Ιωάννα και Κατερίνα Κουτσιαρή, 18 και 21 ετών από το Στεφανοβίκειο. Ο οδηγός δεν παραβρέθηκε στο δικαστήριο, καθώς εκπροσωπήθηκε από το δικηγόρο του.

Το δικαστήριο αποφάσισε να μετατρέψει την ποινή προς 5 ευρώ ημερησίως, καθώς η έφεση αποφασίστηκε να μην έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα.

Το δικαστήριο χθες, απέρριψε επίσης το αίτημα της υπεράσπισης να επιστραφούν στην μεταφορική εταιρεία ο ηλεκτρονικός ταχογράφος και η κάρτα ταχογράφου, θεωρώντας ότι πρόκειται για στοιχεία που πιθανότατα να χρειαστούν και στις επόμενες φάσεις της υπόθεσης, καθώς εκκρεμεί η εκδίκαση της αγωγής σε δεύτερο βαθμό.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι εκ μέρους της πολιτικής αγωγής, ο δικηγόρος των δύο χαροκαμένων οικογενειών υπογράμμισε την πικρία που υπάρχει στις δύο οικογένειες που έχασαν τα παιδιά τους, διότι έκαναν αγώνα για να μετατραπεί η κατηγορία σε κακουργηματικού χαρακτήρα, όμως τελικά η υπόθεση δικάζεται ως πλημμέλημα, και έσπευσε να τονίσει ότι «η Πολιτεία πρέπει να αποδώσει ευθύνες και κυρώσεις σε όλους εκείνους οι οποίοι στο όνομα και στο βωμό του χρήματος, αψηφώντας πλήρως ταχύτητες, ταχογράφους και ωράρια εργασίας προκαλούν το θάνατο αθώων παιδιών, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση».

Νωρίτερα, ο συνήγορος υπεράσπισης είχε ζητήσει η κατηγορία να μετατραπεί σε συγκλίνουσα συνυπαιτιότητα, αμφισβητώντας ευθέως την έκθεση των δύο πραγματογνωμόνων, στους οποίους ανέθεσε η Τροχαία Βόλου τη σύνταξη του πορίσματος για τις συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος, αφού στο πόρισμα δεν ξεκαθαρίζεται ποιος ήταν ο υπαίτιος πρόκλησης του τραγικού ατυχήματος, για αυτό και ζήτησε να κληθούν ως μάρτυρες να καταθέσουν. Το αίτημά του ωστόσο απορρίφθηκε, όπως απορρίφτηκε και το δεύτερο αίτημα που υπέβαλε, το οποίο αφορούσε στην προανακριτική διαδικασία, και ειδικότερα για το εάν είχε γίνει διατάραξη των συγκοινωνιών, καθώς ο κατηγορούμενος δεν είχε λάβει, όπως ανέφερε, γνώση για το στάδιο της προανακριτικής εξέτασης.

Το κλίμα μέσα στην αίθουσα του δικαστηρίου ήταν βαρύ, με τους χαροκαμένους γονείς των τριών άτυχων παιδιών να ζητούν τη δικαίωση για τα παιδιά τους, καθώς επίσης και οι δεκάδες συγγενείς και φίλοι των παιδιών που βρίσκονταν στο πλευρό τους για συμπαράσταση. Έξω από τα δικαστήρια, από νωρίς το πρωί, είχαν αναρτηθεί πανό με τις φωτογραφίες των τριών παιδιών με μαύρα μπαλόνια.

Στο άκουσμα της απόφασης οι γονείς ξέσπασαν σε λυγμούς, καθώς καμία ετυμηγορία δεν μπορεί να φέρει τα παιδιά τους πίσω. Αποχώρησαν με σκυμμένο το κεφάλι, υποβασταζόμενοι και κρατώντας στα χέρια τις φωτογραφίες των αγαπημένων τους παιδιών.

Την οδύνη αυτή των γονιών άλλωστε επισήμανε κάποια στιγμή, κατά τη διάρκεια της αγόρευσής του, και ο εισαγγελέας της έδρας, κ. Κ. Κασάπης, όταν μεταξύ άλλων επισήμανε: «Όλα τα τεχνικά που εξετάζονται εδώ είναι ψιλά γράμματα για τους χαροκαμένους γονείς. Είναι άδικο να χάνονται τα παιδιά τους. Τα παιδιά πρέπει να θάβουν τους γονείς και όχι οι γονείς τα παιδιά, όπως το περιγράφει -καλύτερα από τον καθένα- ο Θουκυδίδης στον Επιτάφιο».

Ο εισαγγελέας, στην αγόρευσή του ζήτησε την ενοχή του οδηγού, υπογραμμίζοντας ότι το τραγικό τροχαίο έγινε με «αποκλειστική υπαιτιότητα του οδηγού, που ήταν πολύ απρόσεκτος οδηγός σε έναν πολύ κακό δρόμο και δεν είχε εμπειρία, πέρασε στο αντίθετο ρεύμα και σκότωσε τα τρία παιδιά. «Η ευθύνη είναι αποκλειστικά δική του. Πιο καθαρό τροχαίο από αυτό δεν μπορεί να υπάρξει», σημείωσε χαρακτηριστικά ο εισαγγελέας έδρας.

Συγκλονιστικές μαρτυρίες

Πολύ φορτισμένοι και με λυγμούς κατέθεσαν στο δικαστήριο οι γονείς των τριών παιδιών.

Ο πατέρας του άτυχου Φίλιππου, επισήμανε ότι από την έρευνα που έκαναν οι γονείς προέκυψαν στοιχεία που καταδεικνύουν ότι δεν υπήρχε εμπειρία στον οδηγό και ότι είχε υπερβεί κατά πολύ τις ώρες απασχόλησης πάνω στο τιμόνι, με αποτέλεσμα -όπως ήταν κουρασμένος- να μην μπορέσει να αντιδράσει και να συμβεί το μοιραίο.

Ο πατέρας των δύο κοριτσιών, Κ. Κουτσιαρής, που είναι και ο ίδιος οδηγός νταλίκας, επισήμανε ότι αν κάποιος οδηγεί περισσότερες ώρες από το επιτρεπόμενο ωράριο δεν έχει αντίληψη, ενώ επίσης ανέφερε ότι όταν έφτασε στον τόπο του δυστυχήματος, μετά από περίπου 20 λεπτά, είδε ίχνη από το σβάρνισμα του φορτηγού πάνω στο οδόστρωμα.

Στην κατάθεσή του ο αστυνομικός της Τροχαίας, απάντησε ότι δεν υπήρξε δεύτερος οδηγός, και ότι ο 22χρονος αρχικά μεταφέρθηκε στο Α.Τ. Βελεστίνου για κατάθεση. Ο ίδιος τόνισε ότι οι πρώτες σκηνές που αντίκρισε ήταν συγκλονιστικές, και ότι δεν ήταν δυνατό να γίνει σαφές πόσα άτομα επέβαιναν μέσα στο Ι.Χ. που ήταν σχεδόν διαλυμένο από τη σύγκρουση.

Σε κλίμα έντονης φόρτισης κατέθεσαν και αρκετοί φίλοι των αδικοχαμένων παιδιών, που περιέγραψαν τις τελευταίες στιγμές των παιδιών στη μουσική εκδήλωση που είχε γίνει στο Ριζόμυλο, από την οποία έφυγαν, επιβαίνοντας στο αυτοκίνητο του άτυχου Φίλλιπου για να επιστρέψουν, οι δύο αδερφές στο σπίτι τους στο Στεφανοβίκειο.

Φίλος των παιδιών που ακολουθούσε το μοιραίο αυτοκίνητο, τους είπε ότι όταν πλησίασε στον τόπο της τραγωδίας και κατέβηκε κάτω από τη μηχανή του, έβγαλε το κράνος του και κατευθύνθηκε προς τον οδηγό της νταλίκας ο οποίος του είπε «κάτι έχω χτυπήσει», αλλά δεν είχε καταλάβει τι ήταν αυτό.

Ο πραγματογνώμονας που όρισαν οι οικογένειες των παιδιών που χάθηκαν στο τροχαίο, είπε ότι η νταλίκα ήταν χτυπημένη στην αριστερή πλευρά του και το αυτοκίνητο του Φίλιππου Καπανιάρη στην αριστερή πλευρά. Υποστήριξε επίσης ότι υπήρχε υπέρβαρο τόσο στο ρυμουλκό όσο και στο ρυμουλκούμενο, γεγονός που σημαίνει ότι δεν υπήρχε σταθερή πορεία του φορτηγού, και ότι από την εξέταση του ταχογράφου προέκυψε ότι πάθαινε βλάβες οι οποίες δεν επιδιορθώνονταν, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ασφαλή εικόνα για την ταχύτητα που είχε αναπτύξει η νταλίκα.

Σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση ήταν η κατάθεση του πραγματογνώμονα της μεταφορικής εταιρείας, που υποστήριξε ότι από τα στοιχεία που ο ίδιος συγκέντρωσε δεν προκύπτει ότι πέρασε στο αντίθετο ρεύμα ο οδηγός της μοιραίας νταλίκας, και με σχεδιαγράμματα επιχείρησε να αποτυπώσει την έκθεση που ο ίδιος συνέταξε και παρουσιάστηκε στο δικαστήριο.

Κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας έγινε επίσης γνωστό ότι ο οδηγός της νταλίκας είχε αποκτήσει το επαγγελματικό δίπλωμα λίγους μήνες πριν το τραγικό δυστύχημα, ενώ σήμερα, όπως κατέθεσε η αδερφή του, δεν απασχολείται στον συγκεκριμένο κλάδο.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

 

 

 Σχετικά άρθρα:

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
6
+
5
=