ΤΟΠΙΚΑ

Ανοίγει διάλογο για το προσφυγικό με την τοπική κοινωνία

ανοίγει-διάλογο-για-το-προσφυγικό-με-τ-63783

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας, η οποία οργανώνει ημερίδα με 20 ομιλητές

Το διάλογο με την κοινωνία για το θέμα του προσφυγικού ως ανθρωπιστικό ζήτημα, ανοίγει με πρωτοβουλία της η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας. Ηδη στο νομό εξελίσσονται περισσότερα από 25 εκπαιδευτικά προγράμματα για το προσφυγικό, ενώ τις επόμενες ημέρες, οι μαθητές θα κληθούν να γράψουν και ποιήματα που θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Η ημερίδα επρόκειτο να πραγματοποιηθεί σήμερα στο Δημαρχείο Βόλου, ωστόσο αναβλήθηκε για την επόμενη εβδομάδα, καθώς την ώρα που είχε προγραμματιστεί η εκδήλωση ορίστηκε έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Βόλου για την υποδοχή προσφύγων στην πόλη.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε χθες, ο Προϊστάμενος Δ.Δ.Ε. Σωκράτης Σαβελίδης μίλησε για μια πρωτοποριακή εκδήλωση που συγκεράζει την επιστημονική ενημέρωση με τις καλές πρακτικές – πρότυπα, ενώ στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας πυρήνας για την οργάνωση της δράσης προσφοράς στους πρόσφυγες που έχουν ανάγκη.

Στην ημερίδα θα μιλήσουν περίπου 20 ομιλητές, ενώ τις καλές πρακτικές θα παρουσιάσουν τέσσερα σχολεία: 1ο Γυμνάσιο Αλμυρού, 3ο Γυμνάσιο Βόλου, Γυμνάσιο Ευξεινούπολης και 30ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου.

Ο Διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Αλμυρού, Χρήστος Καλλές, αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία του σχολείου που κατάφερε να συγκεντρώσει πολύ σύντομα ένα γεμάτο αγροτικό φορτηγό με τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, αλλά και 200 μερίδες μαγειρεμένο φαγητό και να τα διανείμει στους πρώτους πρόσφυγες στο ΣΕΑ Αλμυρού. «Ηταν μια πολύτιμη εμπειρία για τους μαθητές να έρθουν σε επαφή με τους πρόσφυγες που σήμερα μας ζητούν βοήθεια. Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνούμε το συνάνθρωπό μας», επεσήμανε ο κ. Καλλές.

Παράδειγμα καλής πρακτικής και στο 30ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, όπου σύμφωνα με το Διευθυντή, Πασχάλη Δήμου, λειτουργεί ήδη εδώ και χρόνια μία «τράπεζα» βασικών ειδών για την ενίσχυση οικονομικά αδύναμων οικογενειών, μία δεύτερη «αποθήκη» για τη συγκέντρωση σχολικών ειδών σε συνεργασία με το Κοινό των Μαγνήτων, ενώ την ίδια ώρα σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης έχει εκδοθεί εκπαιδευτικό υλικό για την ομαλή ένταξη των αραβόφωνων μαθητών στην εκπαίδευση.

Σύμφωνα με την υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Κική Δανιηλίδου, αυτή τη στιγμή στο νομό εξελίσσονται τουλάχιστον 25 εκπαιδευτικά προγράμματα για το προσφυγικό. «Οι μαθητές προσεγγίζουν το προσφυγικό απ’ όλες τις πλευρές, με άξονα τον ανθρωπισμό. Θεωρούμε ότι ο πολιτισμός προηγείται της πολιτικής και αυτό είναι το μήνυμα που δίνουμε στους μαθητές μας», ανέφερε η κ. Δανιηλίδου.

Μάλιστα, ο Διευθυντής του 4ου Γενικού Λυκείου Βόλου, κ. Νίκος Ιωαννίδης, που θα είναι κι ένας από τους εισηγητές επικέντρωσε στην ανάγκη πρόληψης ανόδου νεοναζιστικών κινημάτων στην κοινωνία. Μίλησε για τη μεγαλύτερη μετακίνηση πληθυσμών μετά το Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, την ισλαμοφοβία που καλλιεργείται αλλά και το αίσθημα εργασιακής ανασφάλειας.

Πες το με ένα ποίημα

«Πες το με ένα ποίημα»… Οι μαθητές των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Μαγνησίας, θα κληθούν να στείλουν τα δικά τους αντιρατσιστικά μηνύματα -συναφή με το προσφυγικό ζήτημα- μέσα από ποιήματα που θα συνθέσουν οι ίδιοι. Η δράση που αναλαμβάνεται από κοινού από τις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, γίνεται με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού στις 21 Μαρτίου. Θα συγκροτηθούν επιτροπές φιλολόγων που θα επιλέξουν το καλύτερο ποίημα που θα αναγνώσει ο εμπνευστής του στην κεντρική κοινή εκδήλωση που θα γίνει στις 11 το πρωί της ερχόμενης Δευτέρας, στο Πνευματικό Κέντρο. Ολα όμως τα ποιήματα των μαθητών, θα αναρτηθούν στις ιστοσελίδες των διευθύνσεων εκπαίδευσης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου