ΤΟΠΙΚΑ

Η κρίση έριξε τους τζίρους

η-κρίση-έριξε-τους-τζίρους-777612

Αρκετή συζήτηση γίνεται στη μέση της τουριστικής σεζόν για την αριθμητική αύξηση των τουριστών που προτιμούν τη Μαγνησία για τις θερινές τους διακοπές, όμως δαπανούν πολύ λιγότερα χρήματα σε σύγκριση με παλαιότερα χρόνια.

Η συγκεκριμένη διαπίστωση διατυπώνεται από τη συντριπτική πλειονότητα των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην εστίαση, στις τουριστικές κυρίως περιοχές, με την παράλληλη επισήμανση ότι η περιορισμένες δαπάνες χαρακτηρίζουν πλέον και τους τουρίστες ευρωπαϊκών περιοχών, πέραν των Ελλήνων.

Καθοριστικό στοιχείο σε σχέση με τα προαναφερθέντα ήταν το Brexit που ανέτρεψε πολλά δεδομένα, με κυριότερο την ισοτιμία αγγλικής λίρας και ευρώ.

«Αυτό σημαίνει μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος σε σύγκριση με την περίοδο πριν από το Brexit. Ακόμη και αν ο ίδιος αριθμητικά κόσμος έχει έρθει από την Αγγλία, δεν έχει την ίδια δυνατότητα αγοράς προϊόντων όπως είχε παλιότερα» υπογράμμισε ο δημοτικός σύμβουλος Σκιάθου Αθανάσιος Ζλατούδης, μέλος του ΔΣ του Επιμελητηρίου Μαγνησίας και του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών.

Με δήλωσή του στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, ο ίδιος καθιστά σαφές ότι η ύφεση δεν περιορίζεται πλέον μόνο στην Ελλάδα, αλλά επεκτείνεται και στα υπόλοιπα κράτη της Ενωμένης Ευρώπης, με τις συνέπειες να αποτυπώνονται στο πορτοφόλι και τα διαθέσιμα εισοδήματα των πολιτών.

Πάγια θέση του κ. Ζλατούδη είναι ότι η Σκιάθος χρειάζεται στρατηγικό σχεδιασμό σε βάθος δεκαετίας και δεκαπενταετίας. «Δεν φτάνει, για παράδειγμα, να λέμε ότι απευθυνόμαστε σε όλες τις τουριστικές αγορές, εννοώντας τις χώρες του εξωτερικού. Θα πρέπει να ξέρουμε ότι απευθυνόμαστε σε συγκεκριμένο τμήμα αγορών» είπε.

Κλείνοντας, υπογράμμισε ότι λόγω της οικονομικής ύφεσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο κόσμος δεν έχει χρήματα να ξοδέψει, ενώ σημείωσε ότι «δεν έχουμε κάνει κανέναν στρατηγικό σχεδιασμό για να απευθυνόμαστε σε συγκεκριμένα τμήματα αγοράς ανά χώρα».

Πτώση στους τζίρους και στο Πήλιο

Την ίδια περίπου εικόνα παραθέτει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Θανάσης Μπαρούτας, πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών της Ζαγοράς, ο οποίος σημείωσε ότι οι τουρίστες της κάθε χώρας διαχειρίζονται εντελώς διαφορετικά τα ποσά που προορίζονται για τις διακοπές τους. «Οι Γερμανοί, για παράδειγμα, διαθέτουν εκ φύσεως το πνεύμα της οικονομίας, ενώ οι Ισραηλινοί δαπανούν περισσότερα χρήματα στις διακοπές τους», όπως αναφέρει ο κ. Μπαρούτας. Ο ίδιος προσθέτει ότι «τουρίστες που κινούνται οδικώς από τη χώρα τους προς το Πήλιο, έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν προμήθειες για τις διακοπές τους, ενώ οι Ελληνες, παρά την οικονομική ύφεση που βιώνουν, είναι λάτρεις του καλού φαγητού, τους αρέσει η έξοδος και ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητές τους, δαπανούν τα ανάλογα ποσά στις διακοπές τους, όμως, συγκριτικά με άλλα χρόνια, είναι πολύ λιγότεροι πλέον εκείνοι που έχουν τη δυνατότητα να κάνουν διακοπές».

ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου