ΤΟΠΙΚΑ

Στον αυτόματο πιλότο ο ΟΛΒ ~ Συντήρηση προβλέπει ο προϋπολογισμός

στον-αυτόματο-πιλότο-ο-ολβ-συντήρηση-π-753412

Μοναδική επένδυση το 2015 η εφαρμογή του ISPS

Στη συντήρηση μπαίνει το 2015 ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου. Ο προϋπολογισμός ύψους 5.459.500 ευρώ δεν προβλέπει καμία καινούργια επένδυση το 2015 παρά μόνο αυτή του ISPS, που από το 2011 ακόμη …δρομολογείται. Ενώ το προσωπικό έχει μειωθεί σε ποσοστό άνω του 50%, ο ΟΛΒ επιμένει να συνεργάζεται με εργολάβους για αντικείμενα όπως η καθαριότητα, το πάρκινγκ, ο χειρισμός μηχανημάτων με κόστος εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Οι εργολαβίες, οι περισσότερες με μικτές χρήσεις, κοστίζουν για την καθαριότητα των χερσαίων χώρων 130.000 ευρώ, για τη συντήρηση του μηχανολογικού εξοπλισμού 200.000 ευρώ και το μερικό χειρισμό μηχανημάτων 150.000 ευρώ.

Σίγουρα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ, το αντικείμενο εργολαβιών που προϋποθέτουν τεχνογνωσία και εξοπλισμό που δεν μπορεί να εκτελεστεί από το προσωπικό του Οργανισμού. Για τα απόβλητα πλοίων η εργολαβία κοστίζει 300.000 ευρώ και κρίνεται ως απαραίτητη.

Ωστόσο το ύψος των εργολαβιών για αντικείμενα που δεν προϋποθέτουν τεχνογνωσία και εξοπλισμό εγείρει αναπάντητα ερωτήματα. Γιατί δεν διεκδικεί ο ΟΛΒ προσλήψεις όταν ξοδεύει τουλάχιστον 500.000 ευρώ για εκτέλεση εργασιών επειδή έχει μείνει με λιγότερο από το ½ του προσωπικού του τα τελευταία πέντε χρόνια; Η ανεργία στη Μαγνησία σύμφωνα με στοιχεία στατιστικής φτάνει το 40%. Θα άνοιγε νέες θέσεις εργασίας στην αγορά, θα αναπτέρωνε ελπίδες σε νέους ανθρώπους.

Συνολικά στις διάφορες εργολαβίες απασχολείται προσωπικό 15-18 ατόμων. Η απασχόληση του κάθε ατόμου με εργολαβικές συμβάσεις σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες κοστίζει περί τις 20.000 ευρώ, ενώ στο τέλος ο ΟΛΒ καλείται να επιστρέψει και ΦΠΑ στην Εφορία.

Στον αυτόματο πιλότο έχει βάλει η οικονομική κρίση τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου. Ο προϋπολογισμός έτους 2015 είναι στο ίδιο πλαίσιο με αυτόν του 2013. Αυτές ήταν και οι υποδείξεις των υπουργείων Ναυτιλίας και Αιγαίου και Οικονομικών.

Τα τελευταία χρόνια δεν έχει γίνει καμία αναθεώρηση της τιμολογιακής πολιτικής έστω για το πάρκινγκ, για το οποίο υπάρχουν μόνο σκέψεις… Δεν θα έπρεπε η χρέωση ανά ώρα στάθμευσης να έχει μειωθεί ακολουθώντας τιμές οικονομικής κρίσης;

Τα δυσμενή οικονομικά οδηγούν τον ΟΛΒ να επιλέγει να παραχωρήσει χερσαίες λιμενικές εγκαταστάσεις στο Βόλο, την Αγριά και την Αμαλιάπολη στο ΤΑΙΠΕΔ από το να διεκδικήσει ένα καλύτερο μέλλον.

Εμφαση στα περιβαλλοντικά

Η πιστή τήρηση των περιβαλλοντικών όρων και προϋποθέσεων είναι ένα στοίχημα που μπορεί να υπερηφανεύεται ότι πέτυχε ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου. Ο Οργανισμός επιδιώκει και καταφέρνει με παρεμβάσεις που έκανε την τελευταία διετία να συνυπάρχει ειρηνικά με την πόλη.

Η χρήση των κοχλιομεταφορέων ώστε να αποφεύγεται η εκπομπή σκόνης και η μεταφορά της πύλης εισόδου του εμπορικού λιμένα στη Νεάπολη, με την εκτροπή της κίνησης των βαρέων οχημάτων, ώστε να μη διέρχονται τον κεντρικό ιστό της πόλης, ήταν αποφάσεις που συνέβαλαν καθοριστικά ως μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος.

Ειδικά με τις φορτοεκφορτώσεις αγροτικών προϊόντων με κοχλιομεταφορείς αντί της χρήσης του Σιλό ο ΟΛΒ κατάφερε με μικρό κόστος αντί του 1 εκατ. ευρώ που απαιτούνταν για τη λειτουργία του Σιλό, να επιτύχει σημαντικά αποτελέσματα.

Το λιμάνι βρίσκεται στον κεντρικό ιστό της πόλης. Με δεδομένες τις κινητοποιήσεις του παρελθόντος ελήφθησαν μέτρα και για την εκπομπή μικροσωματιδίων με το Σταθμό Μέτρησης που παρακολουθεί το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Εσοδα

Σημαντικές πηγές εσόδων του Οργανισμού Λιμένος Βόλου είναι οι φορτοεκφορτώσεις αλλά και η παραχώρηση κοινοχρήστων για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων αλλά και λειτουργία καταστημάτων παροχής υπηρεσιών. Επιπλέον, το πάρκινγκ το οποίο αποφέρει χαρακτηριστικά 700.000 ευρώ έσοδα κάθε χρόνο στο Λιμάνι.

Στατιστικά 9μηνου 2014

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του ΟΛΒ, το πρώτο εννιάμηνο του 2014 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013 τα συνολικά έσοδα μειώθηκαν κατά 0,5% πέφτοντας στα 3.455.671 ευρώ από 3.476.158 ευρώ.

Οι συνολικές δαπάνες παρουσίασαν μείωση ύψους 2,8% πέφτοντας στο 2.461.444 ευρώ από 2.531.533 ευρώ.

Το ισοζύγιο εσόδων – εξόδων παρουσίασε αύξηση περίπου 5,25% από 944.624 ευρώ το εννεάμηνο του 2013 σε 994.227 το 2014.

Τα χρηματικά διαθέσιμα στις τράπεζες αυξήθηκαν από 1.020.000 ευρώ το εννεάμηνο του 2013 σε 1.560.000 ευρώ το Σεπτέμβριο του 2014.

Τους τελευταίους μήνες υπάρχει μία εκροή χρημάτων για πληρωμή παλαιών οφειλών σε τέλος ανταλλάγματος, πληρωμές μερισμάτων παλαιότερων ετών και πληρωμή φόρου για το οικονομικό έτος 2014.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου